مانع فرهنگی مهم‌ترین مانع تولید است

امام جمعه راور گفت: مانع فرهنگی مانند ناامیدی و بی همتی مهم‌ترین مانع تولید است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام زمانی امام جمعه راور در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهرستان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: یک بخش مهم از جنگ نرم استعمار گران غافل کردن ملت‌ها از استعداد‌های خویش است.

او افزود: غفلت و غارت مکمل یکدیگرند، غفلت مقدمه غارت و غارت افزایش دهنده غفلت است و زمانیکه بخواهند هویت و آرمان یک ملت را بگیرند ابتدا او را از ظرفیت، توانایی و نخبگی خود غافل و سپس او را غارت می‌کنند.

امام جمعه راور بیان کرد: رهبر انقلاب فرموده اند که باید در قبال مسائل کشور احساس مسئولیت داشته باشیم و این برداشت که باید همه چی آماده باشد تا نخبه‌ها بتوانند کار کنند اشتباه است بلکه نخبه‌ها باید خیلی از موانع را برطرف کنند و به گونه‌ای حرکت کنیم که ایران در دنیا منبع علم محسوب شود.

او با اشاره به موانع تولید گفت: مهم‌ترین مانع در تولید موانعِ فرهنگی از قبیل ناامیدی، ناتوانی، بی حوصلگی، بی همتی، سرگرمی‌های مضر و... است.

حجت الاسلام زمانی عنوان کرد: اگر همه کمک دهیم و مواظب مسئولیت خویش باشیم تا دین روی زمین نماند اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

او در پایان فرمود: خودمان باید به فکر افتاده و با تذکر، مطالبه و... شهری پر جنب و جوش و با امید به آینده داشته باشیم و در صورت بی اعتنایی به این مسائل اتفاق خوبی نخواهد افتاد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار