مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور درباره شرایط و روند نگهداری خون بند ناف در کشور توضیح داد.

 پیمان عشقی مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور در گفت و گو با   باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به میزان تعرفه خون بند ناف خون اظهار کرد: در حال حاضر تعرفه خون بند ناف صفر بوده و به صورت رایگان نگهداری می شود و این در حالی است که هزینه نگهداری ۱۵ میلیون تومان برآورد می‌شود و سالانه  ۶۰ میلیون تومان هزینه دارد. 

او با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۱۵۰ واحد خون بند ناف در کشور ذخیره شده است، ادامه داد: سازمان انتقال خون باید تعرفه ها را از بیمارستان ها و بیمه ها دریافت کند تا صرف نگهداری نمونه خون بند ناف شود‌ البته نیازمند بودجه برای نیروی انسانی هستیم و هنوز ۱۰۰۰ نفر از چارت قبلی جذب نیروی انسانی فاصله داریم.

مدیر سازمان انتقال خون بیان کرد: در شرایط کنونی بسیاری از بودجه سازمان باید صرف ارتقای سیستم شود و متاسفانه قسمت عمده ای بودجه صرف نیروی انسانی می شود.

عشقی درباره ذخایر خون در کشور با مطلوب دانستن وضعیت گفت که تمام استان های ایران سبز یا زرد است که در حالت زرد ما مردم را برای دو هفته آینده دعوت به اهدای خون می کنیم و خوشبختانه وضعیت کشور قرمز نبوده که نیازمند مراجعه مردم طی سه روز آینده باشیم.

او بیان کرد: عمر خون در خارج از بدن و درون یخچال های انتقال خون ۳۵ روز و عمر پلاکت ۳ تا ۵ روز است.


بیشتر بخوانید


 

انتهای پیام/

برچسب ها: انتقال خون ، بند ناف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار