به مناسبت هفته کتاب و به همت اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر، جمعی از کتابداران و مسئولان کتابخانه‌های عمومی کاشمر با امام جمعه کاشمر دیدار کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، به مناسبت هفته کتاب و به همت اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر، جمعی از کتابداران و مسئولان کتابخانه‌های عمومی کاشمر با امام جمعه این شهرستان دیدار کردند که در این دیدار محمد فیض عارفی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر در سخنانی به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان پرداخت و گفت: در کاشمر و کوهسرخ ۹ کتابخانه نهادی و ۵ کتابخانه مشارکتی مشغول به فعالیت می‌باشند.

او افزود: هر چند به دلیل بروز شرایط کرونایی در دو سال اخیر با محدودیت‌هایی در اجرای برنامه‌های کتابخوانی و فرهنگی مواجه هستیم، ولی کتابداران تلاش می‌کنند تا بار دیگر کتابخانه‌ها به نشاط و فعالیت دوران قبل از کرونا بازگردند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر با بیان اینکه از ابتدای امسال ۹۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی کاشمر اجرا شده است، ادامه داد: از امام جمعه کاشمر درخواست می‌کنم نسبت به تشویق مردم در رابطه با موضوع کتابخوانی به ویژه سوق دادن موقوفات و خیرات به امر کتاب در خطبه‌های نمازجمعه بیاناتی را ایراد کنند.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام دکتر طاهری امام جمعه کاشمر در سخنانی با گرامیداشت هفته کتاب و تقدیر از زحمات کتابداران در ترویج فرهنگ مطالعه گفت: خادمان کتاب همانند خادمان امامزاده‌ها هستند و کار ارزشمندی را انجام می‌دهند.

او افزود: مردمی که به کتاب رو بیاورند خوش عاقبت هستند چرا که بالاترین شرف که از حسب و نسب هم برتر است، فرهنگ خوب می‌باشد.
امام جمعه کاشمر ادامه داد: باید یکی از باغ‌هایی که مردم برای گذران اوقات فراغت به آنجا مراجعه می‌کنند کتابخانه‌های عمومی باشد لذا باید برای این موضوع برنامه ریزی کرد.

طاهری بیان کرد: اداره کتابخانه‌های عمومی باید با تحلیل آمار کتابخوانی و کتابخانه‌ها و نیز استفاده از نظرات صاحب نظران، نقشه راه ترویج فرهنگ مطالعه در این شهرستان را تبیین کند و بر اساس این نقشه حرکت کند.

او تصریح کرد: کتاب برای ما خیلی مهم است و ما در این حوزه بسیار عقب هستیم و هر چه تلاش کنیم کم است و گفتنی است؛ امام جمعه کاشمر همچنین نسبت به برگزاری نشست روحانیون شهرستان در یکی از کتابخانه‌های عمومی اعلام آمادگی کرد.


انتهای پیام//م. د.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.