۲۴۰۰ هکتار زمین کشاورزی سیستان وبلوچستان به سامانه نوین آبیاری مجهز شد

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: ٢ هزار و ۴٠٠ هکتار از اراضی استان در سالجاری به منظور استفاده بهینه از منابع آبی به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، جعفر زربافتی مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان   صرفه جویی در مصرف آب، سرعت بالای رویش گیاه، بکارگیری کود همزمان با آبیاری، جلوگیری از رشد بی رویه علف‌های هرز، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، برداشت راحت‌تر و افزایش کمی و کیفی محصولات را از مزایای بکارگیری روش‌های نوین آبیاری عنوان کرد و افزود: هم اینک با افزوده شدن سطوح جدید ۴۶ هزار هکتار از زمین‌های زراعی و باغی استان به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده که این امر زمینه صرفه‌جویی بیش از ٢۶٢ میلیون مترمکعب آب در بخش کشاورزی را به ارمغان آورده است.

وی افزود: در سال جاری با اعتبار ۷۶۰ میلیارد ریال اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در سطح ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان در برنامه کاری این مدیریت قرار گرفته که از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار آن تجهیز شده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: کل اعتبارات مدیریت آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان ۲۵۳میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته افزایش سه برابری داشته است.

وی ادامه داد: برای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در خاش هیچ محدودیتی وجود ندارد به طوریکه دولت نیز برای تشویق کشاورزان به این امر ۸۵ درصد هزینه اجرا را بصورت بلاعوض تامین و پرداخت می‌کند.

زربافتی افزود: متقاضیان با داشتن مجوز برداشت آب و مدارک کامل زمین می‌توانند از طریق سامانه طرح توسعه ساماندهی نوین آبیاری نام‌نویسی کنند تا نسبت به اجرای سیستم برای اراضی زراعی و باغات آنان از سوی سازمان جهاد کشاورزی اقدام شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار