آمریکا دو قایق سابق گارد ساحلی خود را برای تقویت نیروی دریایی اوکراین اعزام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، چند روز پس از آنکه اوکراین اعلام کرد نگران است روسیه در حال آماده سازی خود برای حمله به این کشور باشد، یک کشتی حامل دو قایق بازسازی شده سابق گارد ساحلی آمریکا که برای تقویت نیروی دریایی اوکراین طراحی شده، امروز (شنبه) از تنگه داردانل در ترکیه عبور کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، این کشتی که حامل دو قایق گشتی کلاس «آیلند» است، در هشتم نوامبر، بندر بالتیمور آمریکا را به مقصد بندر «اودسا» در اوکراین ترک کرده بود. ملوانان اوکراینی قبلاً آموزش‌های گسترده‌ای را در این کشتی‌ها در آمریکا گذرانده‌اند. اوکراین در سال ۲۰۱۹ نیز دو کشتی مشابه دریافت کره بود.

سفارت آمریکا در کی‌یف گفت: این دو قایق بخشی از بسته امنیتی برای اوکراین به ارزش بیش از ۲.۵ میلیارد دلار است که از سال ۲۰۱۴ – سالی که روسیه جزیره کریمه را به خاک خود ملحق کرد – در جریان بوده است.

گفتنی است آمریکا، اوکراین و ناتو، کشور روسیه را به داشتن آنچه رفتاری تهدید آمیز در قبال کی‌یف ادعا شده است، در هفته‌های اخیر متهم کردند و مدعی شدند روسیه در حال افزایش نیرو‌های خود در مجاورت اوکراین به شیوه‌ای غیر عادی است.

این در حالی است که روسیه در جواب گفته است این حق را دارد که سربازانش را در هرجایی از خاک خود که می‌خواهد منتقل کند؛ اما قصد حمله به هیچ طرفی را ندارد.

همچنین کاخ کرملین در ماه سپتامبر اعلام کرده بود ناتو در صورتی که زیرساخت‌های نظامی اش را در اوکراین توسعه دهد، از خط قرمز روسیه عبور خواهد کرد. روسیه، اوکراین و ناتو را متهم کرده که دارای رفتاری بی ثبات کننده از جمله در دریای سیاه هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار