مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: هشتم آذر ماه آخرین مهلت پرداخت عوارض قانونی و تمدید پروانه‌های چرای دام در مراتع استان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، محسن قاسم زاده، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: هشتم آذرماه، آخرین مهلت تمدید پروانه‌های چرای دام در مراتع استان قزوین است، لذا آن دسته از بهره برداران مراتع که تاکنون برای پرداخت عوارض قانونی و تمدید پروانه‌های چرای دام خود اقدام نکرده اند، به اداره‌های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مربوطه مراجعه کنند، در غیر اینصورت پروانه‌های صادره، باطل و از درجه اعتبار ساقط است.

قاسم زاده تصریح کرد: ۵.۸ درصد مساحت استان قزوین را عرصه‌های منابع طبیعی شامل مراتع، جنگل‌ها و بیابان‌ها تشکیل می‌دهد و بر اساس قوانین جاری، حفظ، احیاء، توسعه و بهره برداری اصولی و صحیح از منابع طبیعی بر مبنای توان تولیدی، ضامن امنیت زیستی برای انسان‌ها و همه زیستمندان وابسته به این اکوسیستم ارزشمند طبیعی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: کنترل و کاهش خسارت‌های ناشی از مخاطراتی همچون سیل و پدیده ریزگرد مستلزم رعایت مدت زمان فصل چرا و ظرفیت مجاز مراتع است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار