تئاتر و هنرمندان نمایشی مازندران یک ظرفیت مهم فرهنگی در رویداد ساری ۲۰۲۲ خواهند بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،علی ماهفروزی دبیر رویداد بین‌المللی ساری ۲۰۲۲ پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو صبح امروز یکشنبه  ۳۰ آبان در جلسه هم‌اندیشی گروه‌های نمایشی استان پیرامون رویداد ساری ۲۰۲۲ گفت: ظرفیت‌های فراوان فرهنگی مازندران باتوجه‌به پیشینه تاریخی و اسطوره‌های این سرزمین، ناشناخته مانده است و این رویداد در کنار ظرفیت هنرمندان نمایش استان می‌تواند این خلأ را برطرف کند.

او با اشاره به آیین‌ها و روایت‌های این سرزمین کهن، افزود: هنر‌های نمایشی بدون مرز است و قطعاً یکی از فرصت‌های مهم تبلیغات فرهنگ و هنر این سرزمین خواهد بود.

ماهفروزی گفت: برنامه‌های اجرایی این رویداد تدوین شده است و به‌زودی نهایی می‌شود و قطعاً فیلم، تئاتر و موسیقی یکی از بخش‌های اصلی این برنامه است که با همراهی هنرمندان و مردم این خطه انجام خواهد شد.

او با اشاره به نوروز میراث جهانی مشترک ما با دیگر کشور‌ها، افزود: تعاملات بین‌المللی ما با کشور‌های عضو اکو امکان برگزاری هفته‌های فرهنگی را برقرار می‌کند و پیوست آن اجرا‌های مشترک نمایشی بین این کشور‌ها و جشنواره‌های مرتبط یکی از نتایج آن خواهد بود.

در ادامه جلسه هنرمندان استان نظرات و حمایت خود را پیرامون هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن رویداد بین‌المللی ساری ۲۰۲۲، پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو بیان کردند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.