تدوین نقشه راه جهاد علم و فناوری

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: در جهت پیشبرد اهداف علمی کشور نقشه راه جهاد علم و فناوری تدوین شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سردار مهدی رحیمی رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور در همایش جهادگران علم و فناوری در مشهد گفت: نقشه راهتدوین نقشه راه جهاد علم و فناوری جهاد علمی به صورت دو طرح پنج ساله تدوین شده است که از ابتدای سال۱۴۰۱ اجرای آن شروع می‌شود.

او افزود: بر اساس این نقسه راه در مدت ۱۰ساله ۵۰۰مرکز رشد راه اندازی و به مخترعان و مبتکران واگذار می‌شود و ۳۲مرکز نوآوری کارخانه‌ای در نظر گرفته می‌شود که به کارخانه نوپا تبدیل خواهد شد.


بیشتر بخوانید


رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور ادامه داد: بر اساس برنامه ۱۰ساله جهاد علمی درصدد هستیم ۴۰هزار شرکت دانش بنیان در شهرستان‌ها ایجاد می‌شود و در این میان خراسان رضوی می‌تواند بازار صادراتی بسیار خوبی برای تولیدات شرکت‌های دانش بنیان باشد.

در این همایش برای ارج نهادن و تجلیل از فعالیت محققان، مخترعان و نخبگان کشور، علاوه بر تجلیل از منتخبان عرصه علم و فناوری، نخبگان علمی و پژوهشی، پژوهشگران بسیج و مقالات برتر، از ۶ اختراع و طرح پژوهشی رونمایی شد.

انتهای پیام//ر. ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.