نجار می گوید: شبکه های ارتباطی چندلایه با هدف جلوگیری از قطع ارتباطات در هنگام وقوع حوادث باید ایجاد شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور، اولین جلسه ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران دولت سیزدهم برگزار شد.

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره مصوبات این جلسه  اظهار کرد: پیشنهادات در خصوص برنامه‌های ملی کاهش خطر حوادث و سوانح، آمادگی و پاسخ، بازسازی و بازتوانی، سند مدیریت رسانه‌ای در بحران و برنامه جامع آموزشی مدیریت بحران ظرف مدت ۱۰ روز از دستگاه‌های ذیربط اخذ و بررسی شود.

وی  افزود: استانداران برنامه‌های استانی کاهش خطر حوادث و سوانح و آمادگی و پاسخ موضوع بند‌های (پ) و (ث) قانون مدیریت بحران کشور تهیه و نسبت به توسعه، تکمیل و تقویت شبکه‌های لرزه‌نگاری، شتاب نگاری و GPS در استان‌ها اقدام کنند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: ارزیابی خطر و تهیه نقشه‌های خطر محله‌محور در کلانشهر تهران، شناسایی و تدقیق گسل‌های محدوده استان تهران، جلوگیری از افزایش خطرپذیری لرزه‌ای بویژه در حوزه ساخت و ساز و رعایت جدی استانداردها، آئین‌نامه‌ها و قوانین بازدارنده موجود در سطح استان و کلانشهر تهران و همچنین ایجاد، تقویت و توسعه سامانه‌های هشدار سریع مخاطرات در تهران و سراسر کشور از جمله تاکیدات وزیر کشور در این نشست بود.

وی شمولیت قانون مدیریت بحران کشور، شناسایی و امکان‌سنجی استفاده از ظرفیت مکان‌ها و پادگان‌های نظامی در کشور به منظور استفاده برای اسکان اضطراری در شرایط بحران را از برنامه‌های اولویت دار این ستاد دانست.

نجار ادامه داد: وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات موظف شد برنامه‌ریزی لازم برای تقویت و توسعه زیرساخت‌های موجود و ایجاد شبکه‌های ارتباطی چندلایه با هدف جلوگیری از قطع ارتباطات در هنگام وقوع حوادث را محقق کند.

معاون وزیر کشور تاکید کرد: پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با هماهنگی سازمان مدیریت بحران کشور نسبت به راه اندازی و توسعه سامانه برآورد سریع خسارت پایش و ارزیابی در حوادث طبیعی اقدام کند.


بیشتر بخوانید

تهران چقدر برای زلزله احتمالی آمادگی دارد؟/ خطرناکترین و امن‌ترین نقاط پایتخت در زمان وقوع زمین لرزه


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار