دبیر ستاد اجرایی بیماری کرونا در مشهد گفت: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در خراسان رضوی به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  علی اصغر انجیدنی دبیر ستاد اجرایی مدیریت بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه  باتوجه به فعال شدن همه قرارگاه های عملیاتی مبارزه با کرونا در سطح استان جلسات قرارگاه در همه دانشگاه ها برگزار می شود و موارد پیگیری می شود، گفت: در حال حاضر، شهرهایی که در وضعیت نارنجی قرار دارند به طور مستمر پیگیری و رصد می شوند تا شرایط را بتوان کنترل و از ایجاد وضعیت قرمز جلوگیری شود.

او افزود: ویروس کرونا در جامعه در حال چرخش است بنابراین توجه به رعایت دستورالعمل های بهداشتی امری انکار ناپذیر است تا شاهد پیک های خطرناک مانند پیک پنجم کرونا نباشیم. 

دبیر ستاد اجرایی مدیریت بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی  به عنوان یک اصل می توانیم شرایط را در وضعیت عادی نگه داریم، ادامه داد: سرعت بخشی برنامه واکسیناسیون  در قرارگاه به امر واکسیناسیون نیز در تمامی شهرستان‌ها توجه شد که ما در بحث تزریق دز اول واکسن نسبت به سایر مناطق کشوری شرایط خوبی داریم اما گسترش واکسیناسیون بخصوص واکسیناسیون مادران باردار از اهمیت بالایی برخوردار است.

انجیدنی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با تزریق دز دوم واکسن ایمنی زایی را به حد بالایی برسانیم و بتوانیم واکسیناسیون مادر باردار را تکمیل کنیم و میزان و درصد رعایت دستورالعمل ها را به حد قابل قبولی برسانیم .

او تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در سطح خراسان رضوی به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است که این عدد باید بالاتر برود از همین رو به  اصناف و مردم عزیز یادآور می شویم که کرونا هنوز تمام نشده است و ویروس در جامعه در حال چرخش است و ممکن است دچار جهش شود .

دبیر ستاد اجرایی مدیریت بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: از عموم مردم درخواست می کنیم در تجمعاتی که احتمال خطر وجود دارد حضور پیدا نکنند و حتما شرایط ویژه را مد نظر قرار دهند تا با کمک یکدیگر بتوانیم بیماری کرونا را کنترل کنیم .

انتهای پیام//ف.ب.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.