کنار کوهی از برگزاری رزمایش جهش تولید در عرصه‌های کشاورزی و دامی در سطح استان خوزستان به منظور ایجاد الگوی واحد در دامپروری و کشاورزی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رزمایش جهش تولید در عرصه‌های کشاورزی و دامی در سطح استان خوزستان با حضور جانشین فرماندهی سپاه حضرت، ولی عصر سردار نعمت الله باقری، دکتر مصطفی کنار کوهی مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان و سایر همراهان و مدعوین از سازمان بسیج مهندسی کشاورزی و دامپروری فرماندهان نواحی مقاومت بسیج و روسای ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها بصورت همزمان و ویدیو کنفرانس در سراسر استان خوزستان برگزار گردید.

در این رزمایش مصطفی کنار کوهی مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان با اشاره به شروع هفته بسیج گفت: اداره کل دامپزشکی استان خوزستان و مجموعه‌های سپاه حضرت، ولی عصر استان با همکاری بین بخشی بسیج توانسته است کار‌های بزرگی در سطح استان انجام دهد که نمونه بارز آن عملیات کنترلی و پیشگیری از بیماری نیوکاسل طیور بومی در سطح استان است.

کنار کوهی با پیوند زدن سلامت دام با بحث‌های بهداشتی و بیماری‌های مشترک نتیجه آن را اهمیت بالای این موضوع در امنیت غذایی و بهداشت عمومی عنوان کرد که بر همین اساس علیرغم کمبود‌هایی که وجود دارد شاغلین این اداره کل در حال خدمت رسانی به جامعه هدف هستند و سعی ما بر این است که علم را به اجرا بگذاریم و با پای کار آمدن بسیج در این زمینه یکی از اهداف اصلی که حفظ سرمایه دامی و انتقال این سرمایه عظیم کشور به نسل‌های آینده است را انجام دهیم.

مدیر کل دامپزشکی استان با اشاره به تنش آبی که در تابستان امسال در استان و همچنین وقوع زلزله در شهرستان اندیکا عملکرد این نهاد را در مواجه با این ۲ مسئله مناسب ارزیابی کرد که با توجه به تمهیدات صورت گرفته از اداره دامپزشکی استان و پشتیبانی سپاه و بسیج توانستند با کمترین خسارت و با حفظ و حمایت از سرمایه‌های دامی این بحران‌ها را پشت سر بگذارند.

در ادامه این رزمایش سردار نعمت الله باقری جانشین فرماندهی سپاه حضرت، ولی عصر با تبریک هفته بسیج، این سازمان رابا روحیه جهادی و آماده به خدمت رسانی به همه مردم در تمامی عرصه‌ها به خصوص برای کشاورزان و دامپروران دانست.

سردار باقری کشاورزی و دامپروری را باعث رونق استان خوزستان ارزیابی کرد که بایستی موانع در این حوزه‌ها از بین برود و در ادامه به سمتی برویم که بتوانیم یک الگوی واحد در این صنعت را فراهم نماییم.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه در این رزمایش بیش از ۱۰۰ نفر نیروی بسیجی متخصص در زمینه دامپزشکی با همکاری کارکنان ادارات دامپزشکی در سراسر استان آمادگی ارائه خدمات رایگان به دامداران هستند، مهم‌ترین اهداف این رزمایش را آموزش و ترویج رایگان، واکسیناسیون و ارائه خدمات به دمداران بیان کرد

 بر همین اساس طی سال گذشته بیش از ۳۴۰ هزار راس دام سبک و سنگین و بالغ بر ۲۵۰ هزار قطعه طیور بومی با همکاری دامپزشکی استان بر علیه بیماری‌های واگیر دار دامی واکسینه گردید.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار