در بسته خبری «آژیر» امروز، از جزئیات کشف محموله اسلحه‌های قاچاق در غرب کشور تا دستگیری تریاک فروش زن در حومه تهران مطلع خواهید شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

کشف محموله اسلحه‌های قاچاق در غرب کشور

سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی ناجا اظهار کرد: مرزداران هنگ مرزی پاوه با اشراف اطلاعاتی و کنترل مستمر نوار مرزی، مطلع شدند یک باند قاچاق قصد دارد مقادیری سلاح و مهمات را از مرز‌های پاوه وارد کشور کند.

وی افزود: مسیر‌های احتمالی قاچاقچیان مشخص شد و با کنترل منطقه، خودروی مورد نظر شناسایی و به آن‌ها فرمان ایست داده شد.

سردار گودرزی تصریح کرد: مرزبانان موفق شدند خودرو را توقیف که در ادامه متهمان از منطقه متواری شدند اما در بازرسی از آن ۵۰ قبضه کلت کمری، ۳ قبضه کلاشینکف و ۹۹ تیغه خشاب را کشف شد.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری اعضای باند در دستور کار مرزبانان استان خوزستان است، تاکید کرد: تشدید کنترل مرزی و حفظ و حراست از کیان ایران اسلامی در نقاط صفر مرزی در دستور کار مرزبانان قرار دارد و مرزبانان در مقابل هرگونه ناامنی و شرارت ایستادگی خواهند کرد.

شناسایی انبار کالا‌های صوتی قاچاق در خیابان رجایی

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران اظهار کرد: روز گذشته ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یک انبار متخلف با سابقه کشف کالای قاچاق و فاقد شناسه در محدوده خیابان رجایی شدند.

وی افزود: در عملیاتی برنامه ریزی شده مقادیر متنابهی لوازم صوتی و تجهیزات مرتبط با برند‌های مختلف که در گوشه‌ای از این مکان دپو شده بود، کشف شد.

سرهنگ گودرزی تصریح کرد: متصدی انبار گفت این لوازم متعلق به فردی است که این مکان را اجاره کرده و در تماس با فرد مذکور، وی مالکیت این اقلام را می‌پذیرد، اما اسناد و مدارک مثبته گمرکی ندارد.

وی افزود: کالا‌های کشف شده شامل ۵ هزار و ۴۵۵ دستگاه انواع تجهیزات صوتی حرفه‌ای از قبیل باند، اسپیکر، آمپلی فایر، میکروفون و سیستم‌های مرتبط با تجهیز سالن‌های جلسات محصول کشور‌های چین، آمریکا، تایوان و ... بوده که کارشناسان ارزش تقریبی این کالا‌ها را ۹ میلیارد تومان برآورد کرده اند.

کشف ۷ هزار آمپول پتولان قاچاق در خانی آباد

سرهنگ پیام کاویانی رئیس پلیس امنیت عمومی تهران اظهار کرد: اواخر هفته گذشته خبری مبنی بر فروش سلاح و مهمات جنگی توسط فردی در حوالی خانی آباد دریافت کردیم.

وی افزود: با اخذ دستور قضائی تیمی از ماموران صبح ۲۹ آبان ماه به محل اعزام و در یک عملیات ضربتی موفق به دستگیری متهم شدند.

کاویانی تصریح کرد: ماموران در بازرسی از مخفیگاه وی یک قبضه سلاح جنگی، ۵۳ عدد فشنگ جنگی و هفت هزار عدد آمپول «پتولان» که به صورغیر قانونی وارد کشور شده بود را کشف کردند.

به گفته رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت کارشناسان ارزش مالی کالا‌های کشف شده را ۷۰۰ میلیون تومان برآورد کرده اند.

کلاهبرداری از مردم به بهانه فروش لوازم التحریر

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران اظهار کرد: شخصی به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شد افرادی ناشناس از طریق یک صفحه اینستاگرامی فروش لوازم تحریر ارزان قیمت از من کلاهبرداری کرده اند.

وی افزود: شاکی ادامه داد که بدون بررسی هویت گردانندگان صفحه مذکور مبلغی برای خرید لوازم تحریر موردنظر برای آن‌ها واریز کردم، اما بلافاصله پس از واریز وجه من را بلاک کرد و دیگر پاسخی از آن‌ها دریافت نکردم.

این مقام انتظامی ادامه داد: پس از انجام اقدامات تخصصی ادمین صفحه فروش لوازم تحریر را شناسایی و پس از تشریفات قضائی مجرم را در یکی از مناطق حاشیه تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردیم.

وی با اشاره به اینکه متهم بیش از ۸۰۰ میلیون تومان از مردم کلاهبرداری کرده بود، گفت: مجرم پس از حضور در پلیس فتا اعلام کرد، باتوجه به حضوری شدن مدارس با راه اندازی یک صفحه اینستاگرامی و تبلیغات این صفحه به بهانه فروش ویژه لوازم تحریر با قیمت بسیار مناسب مراجعه کنندگان را ترغیب به پرداخت مبلغ قبل از ارسال کرده و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تلفن نبودم.

دستگیری تریاک فروش زن در حومه تهران

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران اظهار کرد: به دنبال ارجاع چندین فقره شکایت و گزارش مردمی مبنی بر فعالیت مجرمانه یکی از زنان فروشنده موادمخدر در جنوب تهران پرونده‌ای تشکیل شد.

وی افزود: تیمی از ماموران پایگاه هفتم این پلیس با رصد دقیق فعالیت مجرمانه متهم، مخفیگاه وی را که در یکی از محله‌های حومه شهر تهران بود، شناسایی کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران در اقدامی غافلگیرانه وارد مخفیگاه متهم شده و ضمن دستگیری وی موفق به کشف ۸ کیلو و ۵۰۰ تریاک شدند.

به گفته رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران متهمه که از توزیع کنندگان سابقه دار در جنوب پایتخت است.

سرقت محتویات خودروی شهروندان با لندرور زرد

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری اظهار کرد: به دنبال وقوع چند فقره سرقت لوازم و محتویات خودرو در محدوده خاورشهر شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار تیم عملیات کلانتری ۱۷۷ خاور شهر قرار گرفت.

وی افزود: با رصد میدانی مشخصات سارق که با یک دستگاه خودروی لندرور زرد رنگ فاقد پلاک، اقدام به سرقت می‌کرد، شناسایی شد.

جلیلیان تصریح کرد: واحد گشت کلانتری ۱۷۷ خاور شهر در حال گشت زنی، خودروی فوق را به همراه سارق که در حال سرقت از یک دستگاه خودروی پارک شده بود، مشاهده و طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه، متهم دستگیر و به همراه خودرو به کلانتری خاورشهر منتقل می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: متهم به ۴ فقره سرقت اعتراف و ۴ مالباخته شناسایی شدند؛ متهم نیز پس از پایان تحقیقات و تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.


بیشتر بخوانید

قمه کشی در گیشا برای پمپ آب/ سرقت از همکار سابق با آبمیوه مسموم/ کشف بیش از ۱۵۸ کیلوگرم شیشه در سیستان و بلوچستان


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار