سرهنگ زارع کمالی گفت: یکی از وظابف مداحان کادرسازی برای انقلاب اسلامی است که بیشترین کادر انقلاب هم در همین هیئت های مذهبی ساخته می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سرهنگ حسین زارع کمالی جانشین فرمانده سپاه الغدیر در دیدار جمعی از مداحان یزدی با آیت الله مدرسی عضو شورای فرهنگ عمومی به مناسبت هفته بسیج، گفت: آن چیزی که مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است و از بچه‌های بسیجی انتظار دارند و طبق تعریفی که از بسیج دارند و هدف از تشکیل بسیج هم همین بود، استفاده از فرصت هاست.

زارع کمالی افزود: اگر به زمان تشکیل بسیج نگاه کنیم که بلافاصله بعد از اتفاقی که در ۱۳ آبان رخ داد، زمانی که لانه جاسوسی به همت بسیج تسخیر شد، آمریکا عزمش را جزم کرد تا به جمهوری اسلامی ایران حمله کند، ولی تدبیر امام راحل (ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین جواب آمریکا و استکبار بود، جواب حل مشکلات و بحران‌ها بود.

او با اشاره به بیانات امام راحل (ره) افزود: ایشان گفتند بسیج مصداق تام و تمام تبدیل تهدید‌ها به فرصت هاست و منطق بسیج نیز همین است. الحمدالله در این ۴۲ سالی که از تشکیل بسیج گذشت دیدیم که همه جا با ایثارگری ها، ابتکارات و پشتکار‌های خود توانسته است تهدیدات را به فرصت تبدیل کند.

جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد با اشاره به بیانات امام (رحمة الله علیه) که فرمودند: محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است ادامه داد: چیزی که وظیفه یکایک ما است، به ویژه بسیجیان که نقش بسزایی دارند، این است که شما نقش بسزایی در زنده نگه داشتن و هدایت صحیح همین محرم و صفر دارید، به همین صورت ارزش‌های ناب محمدی و ارزش‌های ناب اسلامی در همین دو ماه برای یکسال آینده چیده می‌شود و شما‌ها نقش اثرگذاری دارید.

او تصریح کرد: اگر بخواهیم به آن هدف والا برسیم و بخواهیم هدفی که داریم خوب انجام وظیفه کنیم چند نکته را باید مد نظر داشته باشیم، اول اینکه هدف از تشکیل انقلاب اسلامی چیست؟ هدف از محرم و صفر چیست؟ به کجا می‌خواهیم برسیم؟ دوم اینکه نقش بسیج مداحان و شعرای انقلابی در رسیدن به این هدف والا چیست؟

سرهنگ زارع کمالی افزود: طبیعتاً برای رسیدن به این قله یکسری چالش داریم باید چالش‌ها را بشناسیم، راهکار‌های حل چالش را بدانیم. هدف والای انقلاب را امام عزیز بزرگوار در گام دوم انقلاب به زیبایی تشریح کردند، هدف والای انقلاب اسلامی ایجاد تمدن نوین اسلامی جهت زمینه‌سازی منجی عالم بشریت است.

او با اشاره به نقش مداحان در تحقق اهداف بیانیه گام دوم افزود: مداحان دو نقش عمده دارند، حرف شما، صحبت، حرکت و زندگی شما و مجموعه کار‌های شما بیشترین نقش را برای رسیدن به این هدف می‌تواند ایفا کند. یکی از وظیفه شما کادرسازی برای انقلاب اسلامی است که بیشترین کارد انقلاب هم در همین هیئات مذهبی ساخته می‌شود.

سرهنگ زارع کمالی عنوان کرد: ما جایی مثل هیئت‌ها که برای نظام و انقلاب کادرسازی کند نداریم و شما نقش اساسی را دارید. نشر فرهنگ اسلامی دومین وظیفه مداحان است. زبان و شعر شما می‌تواند به نشر تفکر اسلامی، نشر فکر انقلابی کمک کند که انشاالله این اتفاق به همت زحمات شما عزیزان بزرگوار بیفتد.

او در پایان سخنان خود بیان کرد: سپاه در خدمت عزیزان مداح بزرگوار است و هر کجا نیاز به کمک و همراهی باشد به عنوان یک سرباز هستیم و انشاءالله بتوانیم به هدف اصلی و چیزی که مد نظر، ولی امر مسلمین است به آن تحقق ببخشیم.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار