دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی از عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مدارس شمال شهر بیرجند خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پبشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: امروز همزمان با بازگشایی مدارس متوسطه اول و ابتدایی کلیه همکاران بهداشت و محیط در سراسر استان بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس شهری و روستایی نظارت داشتند.

او افزود: امروز در بررسی‌های میدانی همکاران بهداشت و محیط مشخص شد که مدارس جنوب شهر بیرجند مشکلی از جهت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ندارند.

شریف زاده اظهار کرد: تنها در مدارس شمال شهر بیرجند به ویژه در منطقه مهرشهر و شعبانیه رعایت فاصله گذاری اجتماعی در بعضی از مدارس به علت تعداد زیاد دانش آموزان رعایت نشده بود.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی تصریح کرد: وظیفه اصلی همکاران بهداشت و محیط نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در تمامی مدارس استان است.

او بیان کرد: امروز در مرکز استان ۲۰ نفر از همکاران بهداشت و محیط مدارس را بررسی کردند و مواردی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکرده بودند، اطلاع رسانی کردند.

شریف زاده ادامه داد: یکی دیگر از مشکلاتی که امروز مشخص شد این بود که در بسیاری از مدارس ابتدایی والدین دانش آموزان هنگام ورود دانش آموزان به مدرسه و همچنین هنگام خروج، درب مدارس تجمع کرده بودند که همین تجمع می‌تواند زمینه انتقال ویروس کرونا را فراهم کند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی بیان کرد: استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده در کلیه مدارس استان رعایت شده بود.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.