رفع کمبود‌های دارویی بیماران تالاسمی استان فارس در نشست مشترکی با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و نمایندگان انجمن تالاسمی استان پیگیری شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی خسروی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: نشستی مشترک با حضور مسئولان دانشگاه و نمایندگان انجمن تالاسمی استان، چالش‌های موجود در زمینه تامین دارو‌های موردنیاز بیماران تالاسمی و اقدامات انجام شده از سوی دانشگاه در این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

او افزود: در این نشست پس از بررسی و ارایه نظرات و پیشنهاد‌ها از سوی نمایندگان انجمن تالاسمی فارس، مقرر شد در اسرع وقت پیگیری‌های مجدد از وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در خصوص تأمین فوری نیاز‌های دارویی بیماران انجام شود.

پیش از این جلسه، برخی بیماران تالاسمی استان فارس دوشنبه با حضور در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، خواهان رسیدگی به مشکل تامین داروی موردنیاز خود شده بودند.

پیش از این، یک عضو انجمن تالاسمی استان فارس گفته بود: دارویی به نام «جید نو» که برای بیماران تالاسمی حیاتی است از خارج وارد و در ایران بسته بندی می‌شود که مدتی است با مشکل توزیع مواجه شده که تقاضای ما تسهیل در واردات این داروست.

محمدحسین نیکوپور افزود: تقریبا چهار ماه است که زمزمه نبود ارز دولتی برای واردات داروی «جید نیو» که شرکتی ایرانی آن را در داخل کشور بسته‌بندی و توزیع می‌کند شنیده شده و اکنون در نیمه سال بیماران تالاسمی سراسر ایران با مشکل عدم توزیع داروی یاد شده روبه رو هستند.

او ادامه داد: سال‌ها پیش در آخرین توافق صورت گرفته با مسئولین وزارت بهداشت تصمیم بر این شد که بیماران تالاسمی در مراکز درمانی که خود مسئولین مشخص کردند و تحت نظر پزشکانی که مورد وثوق مسئولان آن زمان بوده اند دارو‌های تولید داخل را مصرف کنند و در صورت بروز مشکل و واکنش با تایید پزشک اسامی آن‌ها در لیست دریافت کنندگان و نیازمندان دارو‌های وارداتی قرار بگیرد که متاسفانه امروز همان افراد نیز از دسترسی به دارو‌های خود محرومند که ثمره این وضعیت چیزی نیست جز افزایش روز افزون آمار مرگ و میر بیماران و این چیزی است که قابل کتمان نیست.

نیکوپور گفت: تقریبا برای بیماران تالاسمی که توانایی استفاده از داروی ایرانی برایشان امکان پذیر است مسجل شده که نمونه‌های استاندارد داخلی مفید واقع شده و گلایه‌ای از این دارو‌ها ندارند، اما شماری از بیماران تالاسمی نسبت به داروی ایرانی واکنش دارند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار