رئیس دانشگاه مالک اشتر گفت: در این دانشگاه برای دانشجویان سوری پروژه‌های تحقیقاتی بر اساس نیاز و مسائل کشور سوریه تعریف می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه دمشق و دانشگاه مالک اشترِ وزارت دفاع با هدف توسعه همکاری‌های آموزشی علوم و فناوری‌های نوین، در چارچوب منافع متقابل دو کشور به امضا رسید.

رئیس دانشگاه مالک اشتر در این مراسم با تأکید بر این نکته که در زمینه تقویت روابط اجتماعی و علمی دو کشور کمتر کار شده و با توجه به ظرفیت‌های علمی - تحقیقاتی موجود، نیاز است تا سطح همکاری‌ها ارتقاء پیداکند.

سردار تقی زاده درباره بند‌های این تفاهم‌نامه عنوان کرد که در این تفاهم مشترک، علاوه بر همکاری‌های آموزشی و تحصیلات تکمیلی، توسعه زمینه­‌های پژوهشی و تحقیقاتی میان دو کشور در دستور کار قرار دارد و آماده ارائه خدمات علمی به دانشجویان سوری هستیم. در این دانشگاه برای دانشجویان سوری پروژه‌های تحقیقاتی بر اساس نیاز و مسائل کشور سوریه تعریف می‌شود و بر همین اساس آموزش می‌بینند.

بصام ابراهیم وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های علمی سوریه نیز با اعلام مسرت از حضور در یکی از مهم‌ترین مراکز علمی ایران، خاطر نشان کرد: ایران نقش بسیار تعیین کننده، موثر و همه جانبه‌ای در جنگ سوریه و مقابله با تروریسم بین المللی داشته است. دانشگاه مالک اشتر دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است و این دیدار نقطه‌ی عطفی در روابط علمی و پژوهشی دو کشور محسوب می‌شود.

یسار عابدین رئیس دانشگاه دمشق نیز در بخشی از این مراسم ابراز امیدواری کرد:انشاء الله در آینده روابط دوجانبه و همکاری‌های علمی خوبی در زمینه فعالیت‌های پژوهشی- تحقیقاتی و مدارک مشترک ایجاد شود.

پس از تصویب تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه مالک اشتر و دانشگاه دمشق، دکتر بصام ابراهیم وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های علمی سوریه؛ دکتر یسار عابدین رئیس دانشگاه دمشق؛ مدیر روابط بین الملل و فرهنگی وزارت آموزش عالی به همراه دکتر شفیق دیوب سفیر سوریه در تهران به منظور آشنایی بیشتر با وضعیت دانشگاه مالک اشتر از بخش‌های مختلف آن بازدید کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار