فعالیت پنج مرکز بهبود اقامتی ترک اعتیاد (کمپ) در اردبیل

فرماندار اردبیل گفت: پنج مرکز اقامتی، درمانی و بازتوانی اعتیاد (کمپ ترک اعتیاد) در این شهرستان فعال است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعود امامی یگانه، فرماندار اردبیل امروز در بازدید از مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد بانوان شهرستان اردبیل گفت: از این تعداد سه مرکز کمپ ترک اعتیاد، یک مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان مردان و یک مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان زنان است.

او با بیان اینکه از خیرین و فعالان حوزه ترک اعتیاد حمایت و پشتیبانی می شود، افزود: ظرفیت این مراکز در مجموع ۴۷۰ تخت می باشد که به همت بخش خصوصی و با حمایت و مشارکت دستگاه های مرتبط از جمله اداره کل بهزیستی راه اندازی شده است.

امامی یگانه اظهار کرد: درمان معتادان در گذشته بدون توجه به نوع مصرف فرد و علت اعتیاد با بهره گیری از یک شیوه درمانی انجام می شد که درصد موفقیت آن کم بود این در حالی است که با ایجاد این مراکز و درمان تخصصی تر فرد معتاد با توجه به ماده مصرفی آنها و همکاری خانواده، پزشک، روانشناس، مددکار و مدیر مرکز درصد موفقیت بهبودی معتادان افزایش یافته است.

فرماندار اردبیل از تشکیل کمیته حرفه آموزی و بازتوانی معتادان در اردبیل خبر داد و بیان کرد: طبق هماهنگی های صورت گرفته با بهزیستی قرار است در اردبیل به عنوان شهرستان پایلوت به معتادان بعد از ترک اعتیاد کلاس های آموزشی لازم برای مهارت آموزی برگزار و زمینه اشتغال آنها بعد از حرفه آموزی مهیا شود.

امامی یگانه افزود: مواد مخدر و اعتیاد یکی از بزرگترین ناهنجاری های اجتماعی است که تبعات متعددی از جمله سرقت، طلاق و بزه کاری در جامعه را به دنبال دارد.

او با بیان اینکه اعتیاد آسیبی چند علتی و پیچیده است، ادامه داد: همه آحاد مردم و دستگاه ها باید در پیشگیری و مبارزه با این بلای ویرانگر و خانمانسوز احساس مسئولیت کنند تا شاهد ریشه کن شدن این پدیده شوم از جامعه باشیم.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.