مدیر سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

خیرین یاری دهنده ی حوزه سلامت باشند

کندایی گفت: حجم بالای مشارکت‌های اجتماعی و کمک خیرین در حوزه سلامت موجب کاهش هزینه‌ها و ایجاد رفتار‌های بهتر همراه با تندرستی بیشتر در جامعه می‌شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، بهرام کندایی مدیر سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سومین جلسه کارگروه دانشگاهی جشنواره مشارکت‌های اجتماعی سلامت که با هدف برنامه ریزی، هماهنگی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های اطلاع رسانی در جشنواره در راستای تقویت مشارکت مدنی در جامعه و تعامل بین سیستم‌های دولتی و مردمی برگزار می‌شود اظهار داشت: انتظار داریم خیرین و مردم همچون گذشته با کمک‌های مادی و معنوی خود، این دانشگاه را در ارائه خدمات بهتر به جامعه یاری دهند.

او افزود: با توجه به قدمت کم مشارکت خیرین در حوزه سلامت این استان در مقایسه با سایر حوزه‌ها در جامعه از جمله مدرسه سازی و ساخت مساجد و بهره مندی حداکثری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در جامعه لازم است که موانع موجود در این فرایند را برطرف کنیم و بستر ورود خیرین به این حوزه را فراهم و این مسیر را هموار سازیم.

مدیر سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن تبریک هفته بسیج، یادآور شد: در کشور ما بسیج یکی از مصادیق مشارکت‌های مدنی است که به عنوان الگوی خاصی در سطح بین المللی به آن پرداخته شده است.

کندایی یکی از ستون‌ها و ارکان اصلی پیشرفت و توسعه در جامعه را استفاده از پتانسیل نیروی انسانی، دخیل کردن و حضور مردم در امر تصمیم گیری و عمل در تمام جوانب جامعه از جمله حوزه سلامت دانست و گفت: جشنواره مشارکت‌های اجتماعی سلامت، فرصتی بسیار ارزشمند در راستای افزایش مشارکت مردمی در جامعه و تعامل بین سیستم‌های دولتی و مردمی است.

او ضمن تقدیر از اقدامات ارزنده خیرین، سمن‌های حوزه سلامت، پیام گزاران سلامت و خانه مشارکت مردم در سلامت، ادامه داد: بهره مندی از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و اقدامات خودجوش مردمی به ویژه در پاندمی کرونا مصداق بارز الگو‌های مشارکتی و عزم ملی برای عبور از بحران است.

مدیر سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه جلب مشارکت اجتماعی از جمله اهداف ما است، یادآور شد: مشارکت در حوزه سلامت یک امر فرهنگی و برای نهادینه شدن نیازمند توجه و تکرار است.

کندایی هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد تلنگر و آماده سازی اذهان عمومی در بحث مشارکت اجتماعی و حضور داوطلبانه در حوزه سلامت از یک سو و ایجاد انگیزه در جامعه و ترویج و توسعه اقدامات صورت گرفته توسط دانشگاه، مراکز عالی، سمن‌ها و دیگر اقشار جامعه عنوان کرد و گفت: این امر باعث می‌شود سلامت به عنوان یک وظیفه همگانی و عمومی شناخته شود.

او به چگونگی برگزاری نخستین جشنواره ملی مشارکت اجتماعی سلامت در سطح ملی گریزی زد و اظهار داشت: در راستای اشاعه فرهنگ خیر در جامعه، بهره‌گیری صحیح از کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی اداره کل سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت با بهره مندی از ابزار هنر و به منظور شناسایی و رشد استعداد‌های فرهنگی و هنری کشور، اقدام به برگزاری این جشنواره کرده است.

مدیر سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه گفت: این جشنواره در محور‌های مسوولیت پذیری اجتماعی و فردی، سرمایه گذاری اجتماعی، مشارکت اجتماعی در بحران، کار داوطلبی، موانع موجود در جلب مشارکت‌های عمومی، مشارکت اجتماعی از منظر دین، معنویت و اخلاق برگزار می‌شود.

 کندایی با بیان اینکه در این جشنواره عموم شهروندان، کارکنان دولت و بخش خصوصی، انجمن‌های مدنی فعالان فرهنگی و هنری، اصحاب رسانه، معلمان و اصناف، اعضای هیات علمی، دانشجویان، طلاب، اساتید حوزه و دانش آموزی در همه مقاطع تحصیلی می‌توانند شرکت کنند، افزود: این جشنواره شامل بخش‌های مختلف هنری، محصولات خبری و رسانه ای، ایده‌ها و تجارب نوآورانه، آموزش پژوهش و فناوری که هر کدام شامل موارد خاصی از جمله عکس، گزارش، مقاله، مصاحبه و آثار ادبی نمایشنامه، فیلمنامه، موسیقی و طرح تحقیقاتی است.

او با اشاره به اینکه این جشنواره در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهدشد، مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را از ۱۵ مهر  تا پایان آذر ماه سال جاری عنوان کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.