مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از واکسیناسیون ۹۶ درصدی دانش آموزان در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  مهدی مودی مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت:بازگشایی مدارس استان در ۳ گام انجام شد که امروز در آخرین مرحله ۴۴ درصد دانش آموزان وارد مدرسه شدند.

مودی افزود:امسال ۲۰ هزار معلم با آموزش و پرورش استان همکاری می‌کنند.


بیشتر بخوانید


او در ادامه به آموزش‌های محازی اشاره و عنوان کرد:در دو سال اخیر آموزش شاد اصلی بود، ولی در حال حاضر بعنوان آموزش مکمل در کنار آموزش‌های حضوری فعال است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به واکسیناسیون ۹۵درصدی فرهنگیان استان، گفت:۹۶ درصد دانش آموزان استان دز اول واکسن و ۷۰ درصد هم دز دوم واکسن خود را دریافت کرده اند.

مودی عنوان کرد:شورای مدرسه با حضور نماینده دانش آموزان، فرهنگیان و اولیا بطور مستمر رعایت مسائل بهداشتی را رصد می‌کند.

او در ادامه با تاکید کرد: تعداد دانش آموزان در کلاس‌های حضوری نباید بیش از ۱۵ نفر باشد همچنین فضای آموزشی برای هر دانش آموز باید ۲ متر و ۲۵ سانتی متر باشد.

حضور دانش آموزان الزامی نیست

مودی با بیان اینکه بازگشایی مدارس تکلیف است، گفت:در آموزش‌های مجازی علاوه بر کیفیت آموزش سلامت دانش آموزان هم اهمیت دارد بنابراین خانواده‌ها نگران نباشند و از آموزش‌های حضوری حمایت کنند تا ۱۰۰ درصد اموزش‌ها ارائه شود.

مودی افزود:اگر دانش آموز یا معلمی دو نوبت واکسن خود را دریافت نکرده باشند، باید در هفته ۲بارتست pcr را ارائه دهند همچنین معلمان و دانش آموزانی که یک دز واکسن دریافت کرده اند یکبار در هفته تست pcr را باید ارائه دهند.

مودی در ادامه به حضوری بودن امتحانات دانش آموزان اشاره و عنوان کرد: با توجه به تصمیم وزارت آموزش و پرورش امتحانات دانش آموزان قطعا حضوری خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه هزینه سرویس مدارس کامل است، عنوان کرد: سرویس سواری با ۳ نفر و ون هم با ۵۰ درصد ظرفیت امکان خدمات رسانی دارند.

مودی در پایان از اولیا و دانش آموزان خواست تا از آموزش‌های حضوری استقبال کنند و همکاران در مدارس هم بر رعایت بیش از پیش دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت داشته باشند.

انتهای پیام /دانش طلب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.