رئیس انجمن هنر‌های نمایشی خراسان رضوی گفت: سی و یکمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی از هشتم تا دوازدهم آذرماه به صورت حضوری برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، کریم جشنی رئیس انجمن هنر‌های نمایشی خراسان رضوی گفت: سی و یکمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی از هشتم تا دوازدهم آذرماه به صورت حضوری و در پنج شهرستان قوچان، نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه و مشهد برگزار می‌شود.

او افزود: پیش از این گمانه زنی‌ها بر این بود که به دلیل شیوع کرونا و آماده نبودن سالن‌های تئاتر نتوان جشنواره تئاتر خراسان رضوی را به صورت حضوری برگزار کرد، اما با کاهش میزان ابتلا به این ویروس و مساعد شدن شرایط، زمینه برگزاری حضوری مرحله پایانی این جشنواره فراهم شد.

رئیس انجمن هنر‌های نمایشی خراسان رضوی ادامه داد: به منظور صرفه جویی در هزینه ها، استفاده مطلوب از زیرساخت‌ها و بهره گیری مطلوب از ظرفیت شهرستان‌های خراسان رضوی امسال برای نخستین بار برگزاری مرحله پایانی جشنواره تئاتر خراسان رضوی از حالت تمرکز در مشهد خارج شده است و نمایش‌ها در شهرستان‌ها هم به اجرا گذاشته می‌شود.


بیشتر بخوانید


جشنی بیان کرد: در این راستا ۱۵ نمایش برگزیده مرحله استانی سی و یکمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی در ۲ نوبت ویژه تماشاگران و ویژه داوران به اجرا درمی آید و مراسم گشایش  جشنواره تئاتر خراسان رضوی در قوچان و مراسم پایانی آن در تربت حیدریه برگزار می‌شود.

او تصریح کرد:در این دوره از جشنواره از ۳۵ اثر رسیده به دبیرخانه ۱۵ اثر شامل یک اثر از قوچان، ۲ اثر از نیشابور، سه اثر از سبزوار، یک اثر از خوشاب، هفت اثر از مشهد و یک اثر از تربت حیدریه به مرحله پایانی رقابت‌ها راه یافته است.

رئیس انجمن هنر‌های نمایشی خراسان رضوی تاکید کرد: "الکترا" به کارگردانی مهدی نصیری از مشهد، "عبدالله" به کارگردانی فرید قادری و سپهر ملاحسینی از مشهد، "درخشش صبحگاهی سیاره ناهید" به کارگردانی مسعود عقلی از مشهد، "ماخولوژی" به کارگردانی رضا بیغشی از سبزوار، "خون مرگی" به کارگردانی مهدی جلینی از سبزوار، "هملتک" به کارگرانی مهدی احمدی از مشهد، "ارمون" به کارگردانی امیر قربانی از تربت حیدریه، "غریبستان" به کارگردان پوریا قصابی از قوچان، "هیچکس رو محکم بغل نکن" به کارگردانی مسعود فرهادی از نیشابور، "سوختگی درجه سه" به کارگردانی بهنام رنجبر از مشهد، "تاریخ مردم کوچه بازار فرانسه در قرن ۱۸ "به کارگردانی مرتضی ربیعی نسب از خوشاب، "دون ژوان در مرز" به کارگردانی آتنا شهیدی از مشهد، "گره" به کارگردانی محسن مسعودی فر از نیشابور، "مهمانسرا" به کارگردانی سجاد جعفریان از مشهد و "اتاق شماره ۴" به کارگردانی ابوالفضل عصارزاده از سبزوار در این جشنواره به نمایش درمی آید.

برگزاری حضوری مرحله پایانی جشنواره تئاتر خراسان رضوی

جشنی اظهار کرد: سه نفر از داوران تهرانی ارزیابی نمایش‌های اجرا شده در سی و یکمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی را برعهده دارند که پس از اعلان نتایج داوری این جشنواره، سه اثر برگزیده به جشنواره ملی تئاتر فجر راه خواهند یافت.


انتهای پیام//ت. ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار