شاخص کل، هم وزن و فرابورس نسبت به هفته گذشته کمتر از ۲ درصد ریزش داشتند و بازار شاهد خروج ۸۲۳ میلیارد تومان پول سهامداران حقیقی بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ شاخص کل بورس با ریزش ۱.۱ درصدی نسبت به هفته قبل بر روی پله یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد قرار گرفت، شاخص‌های هم وزن و فرابورس نیز به ترتیب اُفت یک درصد و ۱.۱۲ درصدی را نسبت به هفته قبل تجربه کردند؛ بنابراین بازار نسبت به هفته قبل خود روند نزولی داشته و ۸۲۳ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شده است.

 آرتا اسدی کارشناس بازار سرمایه گفت: چهارشنبه هفته گذشته شاخص در محدوده یک میلیون و ۴۱۲ هزار و ۴۳۵ واحد قرار داشت و در پایان روز شنبه به سطح یک میلیون و ۳۸۰ هزار واحد رسید که بیانگر نزول شدید شاخص بود، امروز نیز شاخص در محدوده یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد قرار گرفت، بنابراین شاخص کل از هفته گذشته تا به الان ۱.۱ درصد ریزش داشته است.

او گفت: شاخص فرابورس در روز شنبه کار خود را با ۲۰ هزار و ۲۶۳ واحد شروع کرد و امروز بر روی پله ۱۹ هزار و ۹۶۷ واحد قرار گرفت که بیانگر نزول ۱.۱۲ درصد است. شاخص کل هم وزن نیز یک درصد نسبت به هفته گذشته خود نزول داشته و بنابراین هر سه شاخص نسبت به هفته قبل خود نزولی بودند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: ریزش بازار در هفته گذشته کمتر از ۲ درصد بوده و بازار در بازه زمانی میان مدت وضعیت ثابتی داشته است. در هفته گذشته بازار در صنعت خودرو و قطعات با نوساناتی رو به رو بود.

اسدی با بیان اینکه در هفته گذشته اغلب صنایع وضعیت منفی داشتند، گفت: صنایع دارویی، کانه‌های فلزی، فرآورده‌های نفتی، محصولات غذایی، بانک‌ها و چند رشته ای‌ها اغلب شرایط منفی داشتند، اما خودرو و ساخت قطعات در پایان هفته تقریبا مثبت بودند.

او گفت: با افزایش جزئی قیمت دلار و پوند شرکت‌های فلزات اساسی، پالایشگاهی و سایر شرکت‌ها که دلاری محورند رشد می‌کنند. باید بگوییم جو داخلی منفی بیشتر از قیمت‌های جهانی بر بازار اثر گذار بوده، با نظر به نماد پالایش که پرتراکنش بوده میانگین خرید حقیقی‌ها در آن ۹۷ درصد است، بنابراین پولی از خارج به بازار وارد نشده و بیشتر افراد در داخل بازار تمایل به معامله داشته اند؛ که این عدد در نماد شستا برای حقیقی‌ها ۹۳ درصد بوده است. همچنین در نماد خبهمن حدود ۳۳ درصد حقوقی‌ها خریدار بودند در رابطه با صندوق‌ها باید بگوییم بیشترین اعداد، رشد ۱۰۵ درصد بوده است.


بیشتر بخوانید


در ادامه محمد خبری زاد کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص کل در هفته گذشته کار خودش را با یک میلیون و ۴۱۰ هزار واحد به پایان رساند و امروز نیز شاخص بر روی پله یک میلیون و ۴۰۴ هزار واحد ایستاد. شاخص کل حدود ۵ یا ۶ هزار واحد و شاخص هم نیز تقریبا ۱۰۰ واحد منفی بود، بازار نیز در ابتدای ماه منفی و از نیمه آذر ماه برگشت.

خبری زاد گفت: گزارش افزایش سرمایه شستا که مورد تایید حسابرس قرار گرفت، پذیره نویسی نماد تجلی در بازار، رسیدن قیمت نفت در بازار‌های جهانی به ۸۴ دلار و روند مثبت فلزات مانند روی و مس اتفاقات هفته گذشته در بازار سرمایه بودند و امروز شایعه‌ای مبنی بر افزایش نرخ گرفتن شرکت‌های خودرویی به گوش رسید، به همین علت نماد‌های سرمایه گذاری در حوزه خودرو مثبت شدند، همچنین در هفته گذشته ۸۲۳ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شده است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: شبندر، خبهمن، شفن و توسن بیشترین بازده را داشته اند و نماد‌های نتوس، چکاوک و دلقما بدترین بازدهی را در بین نماد‌های بورسی تجربه کردند.

بازدهی اوراق با درآمد ثابت  به ۵/۲۴ درصد رسید 

او گفت: بازار هنوز با مشکلات پایه‌ای که اختلاف دلار نیما و آزاد است دست و پنجه نرم می‌کند، نرخ دلار در بازار آزاد به ۲۵ هزار تومان رسید، اما همچنان دلار نیما معیار فروش برای شرکت‌های صادرات محور است.

خبری زاد گفت: میانگین اوراق بازدهی با درآمد ثابت در هفته گذشته به ۵/۲۴ درصد رسید که این عدد بالاترین نرخ در ۲ سال گذشته است و حتی اوراقی که سر رسیدشان تا ۱۴۰۳ است، بازدهی شان بیشتر از ۲۵ درصد خواهد بود.

حال با توجه با نظر کارشناس‌ها باید بگوییم شاخص کل در این هفته ۱.۱ درصد نزول داشته و صنایعی مانند فرآورده‌های نفتی، محصولات غذایی، بانک‌ها و چند رشته ای‌ها اغلب شرایط منفی داشتند، از عوامل موثر بر بازار در هفته ای که گذشت می‌توان به نوسان قیمت دلار و مورد تایید قرار گرفتن گزارش افزایش سرمایه شستا اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
خدا لعنتشون کنه که مارو بدبخت کردند
خدا ازتون نگذره
خدا نابودتون کنه
خدا بدترین مرگو نصیبتون کنه
که بدبختمون کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
افزایش سود بین بانکی و اوراق فروشی دولت ، عامل ریزش بورس است و برای جلوگیری از زیان سهامداران باید وام ۱۰۰ میلیونی به آنها داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
این وام اصلا کارگشا نیست، باید ضررهای ملت رابه طور کامل جبران کنند، شاخص هم وزن را به۵۵۰هزار واحد برسانید فقط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
از موقع روی کار اومدن رئیسی دلار صعودی و بورس نزولی بوده. لطفا پیام من رو منتشر کن خبرگزاری وابسته به دولت رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
خب وقتی سرچشمه ی آب رودخانه ی زاینده رود خشک شده ، مسئولین مربوطه آب از کجا بیاورند تا وارد رودخانه ی زاینده رود کنند ، پرفسور دانشگاه ندیده‌ . ولی در مورد بورس و فرابورس میشه این را اجرا کرد که از مسئولین مربوطه قول بگیرند تا وضعیت بورس را درست کنند.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۷:۰۴ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
فدات شم// سرچشمه اش خشک نشده // اب را میکنن تو لوله و میفرستن یزد // تشریف ببرید سد چم اسمان و از نزدیک تماشا کنید
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۳:۰۵ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
خبر ها را از من بشنوید بهتر از bbc میباشد // فقط چون موبایلم تنها ابشنش یه چراغ قوه میباشد نمیتونم فیلم خبری بفرستم
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۳:۰۱ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
اکثر مردم اصفهان به پشتیبانی از کشاورزان در بستر رودخانه هستن و برایشان غذا میپزن // درود بشرفتان
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۲:۵۴ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
کشاورزان گفتن روی حرف مسعولین نمیشه حساب کنی // چون 20 ساله بهمون دروغ گفتن
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۲:۴۹ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
خبر جدید // با اینکه مقامات مهلت سه ماه خواستن // کشاورزان گفتن اگه مصوبه نه ماده ایی مقامات عملی نشه و تاریخ دقیقی اعلام نکنن احتمال اینکه لوله اب یزد را روز جمعه بشکنن زیاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
یک سوال از yjc دارم شما برای سهام دارهای بورس چکار کردید یا بهتر بگم مسئولی که میگه مردم بدبین شدن به بازار سهام چه راهکاری با اعتماد سازی انجام دادن من دارم خودم خسته میشم وفاداری به این بازار بدرد نخور هست چرا که وقتی من سهام دارم تا آخرین لحظه تو بورس موندم و دیدم پولم داره نابود میشه برای جبران به بازار دلار ، سکه یا هر بازار دیکه میرم ولی وقتی که من رفتم دیگه چرا به این بازاری که فقط خاطرات سوختن پول دارم برگردم بدون شک اگر بهم پول بدن که برگردم برگشتی انجام نمیدم بهتر هست قبل اینکه خیلی ها دیگه خسته بشن فکری کنند به این وضعیت که درست کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
رئیسی بورس رو به فرش و دلار رو به عرش برد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
ای خراب بشه این بورس تو سر مسولی که فقط وعده میده و سرمایه های مردم رو دود میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
از وقتی رئیسی اومده دلار صعودی و بورس نزولی بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
دودرصد؟؟اکثرسهم ها بیشتراز ده درصدریخت
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۰۳ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
یه خبر جدید جدید // یه نفر به نمایندگی از مقامات مسئول استان اصفهان در میان متحصنین در بستر روخانه اصفهان از انها سه ماه مهلت خواست و قول داد اب زاینده رود را برای همیشه جاری سازد // البته متحصنین هم قول دادن تا سه ماه در اینجا (بستر رودخانه) چادر میزنن و میمانن // چون چندان اعتماد به حرفهای مسئولین ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
الان بایستی خوشحال بشیم کمتر از دو درصد، هر هفته ۳، ۴ درصد منفی بود این هفته کمتر از دو درصد. تقریبا همه پولامون رفت، قرار بود سه روز درسته بشه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
بورس نگو. قمارخونه بگو. دزد خونه بگو. نکبت خونه بگو. بگو محلی که سرمایه های مردم را می سوزانند و هیچ کسی و هیچ نهادی هم بر کار متخلفین بورسی هیچ نظارتی نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
از موقعی که رئیسی اومده شاخص فقط روند نزولی و دلار روند صعودی داشته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
چرت نگو. حسن کلیدی آنچنان گندی به مملکت و اقتصاد زده که حداقل ۱۰۰ سال زمان می خواهد تا آثار گندش را پاک کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
بورس مثل سیب زمینی و گوجه و پیاز است وقتی سبز هست قابل معامله است
آخرین اخبار