معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در سطح کشور حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ کارگاه‌های کوچک صنعتی ایجاد شده و برای منطقه سیستان نیز ۱۰ کارگاه صنعتی راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران  در نشست با نمایندگان مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار ویژه زابل اظهار داشت: در نحوه واگذاری زمین، میزان قیمت‌ها و واگذاری تسهیلات در شهرک‌های صنعتی تغییراتی ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در صورت وجود متقاضی ظرفیت شهرک‌ها را افزایش می‌دهیم، افزود: درآمد حاصل از شهرک‌های شهر‌های بزرگ را در مناطق محروم هزینه خواهیم کرد و تاکنون بیشترین کمک به سیستان و بلوچستان صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به آب مورد نیاز شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: حتما به سمت استفاده از پساب شهری رفته و در این زمینه سهم خود را در حوزه تصفیه خانه فاضلاب ایفا می‌کنیم.

وی بیان کرد: نبود سرمایه در گردش یکی از مسائل شهرک‌های صنعتی سیستان است و شرکت شهرک‌های صنعتی نقش زیادی در این زمینه ندارد، اما سعی می‌کنیم از طریق تبصره ۱۸ اقداماتی در این زمینه انجام دهیم.

رسولیان افزود: برنامه ریزی برای راه اندازی خوشه پرورش ماهی در سیستان انجام در صورت وجود پیش نیاز‌ها و مجوز‌های وزارت نیرو در زمینه آب ژرف سیستان نیز کمک می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه توسعه شهرک صنعتی زهک در دستور کار قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: باید یک صنعت مادر در منطقه سیستان مستقر شود و با شروع بکار منطقه آزاد قطعا تغییراتی در این منطقه ایجاد می‌شود و بهترین نگاه برای تجارت، بازار افغانستان است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار