سرپرست اداره حفاظت محیط زیست کامیاران با اشاره به ادامه پایش ویژه واحد‌های تولیدی استان گفت: کارگاه‌های دانه بندی شن و ماسه به صورت شبانه روزی در این شهرستان رصد می‌شوند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سامان سیفی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست کامیاران اظهار کرد: پایش مستمر و شبانه روزی کارگاه‌های دانه بندی‌های شن و ماسه شهرستان کامیاران با هدف مهار آلودگی توسط اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان انجام می‌شود.

او افزود: در بیشتر واحد ها‌ی دانه بندی‌های شن و ماسه، تمهیداتی جهت مهار آلاینده‌های منتشر شده در حوزه آلودگی هوا استفاده نشده و عدم نصب تجهیزات کامل گیرنده گرد و غبار و ذرات معلق در فرآیند تولید به منظور ممانعت از ایجاد گرد و غبار از مشکلات اساسی این واحد هاست.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست کامیاران ادامه داد: عدم اتخاذ تدابیر لازم جهت جلوگیری از ایجاد هر گونه آلودگی (آب، هوا و خاک) و انتشار آلاینده‌های زیست محیطی (غیر مجاز) از جمله آئروسل ها، ذرات گرد و غبار و عدم وجود فضای سبز در محدوده کارگا ه در جهت باد غالب منطقه از دیگر مشکلات دانه بندی‌های شن و ماسه می‌باشد.

سیفی اضافه کرد: همچنین این واحد‌ها دارای پساب تولیدی ناشی از شستشوی شن و ماسه می‌باشند که با توجه به حجم بسیار بالای پساب تولیدی دانه بندی‌های شن و ماسه، بایستی این واحد‌ها نسبت به تخلیه، لایروبی و بهسازی حوضچه‌های ترسیب اقدام نمایند.

او ادامه داد: این واحد‌ها بایستی به صورت منظم پایش گردند تا پساب ناشی از فعالیت آن‌ها که دارای بار آلایندگی بیش از حد استاندارد‌های زیست محیطی می‌باشد بصورت مستقیم و بدون هیچ گونه عملیات ترسیب و ته نشینی وارد منبع پذیرنده (اراضی کشاورزی و رودخانه) نگردد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست کامیاران خاطرنشان کرد: مساحت بسیاری از این واحد‌ها که در حریم و بستر رودخانه‌ها قرار دارند بسیار بیشتر از مساحت تعیین شده برای اسقرار واحد‌های دانه بندی شن و ماسه می‌باشد.

سیفی اظهار داشت: در آبان ماه سال جاری، ۱۹ مورد بازدید از واحد‌های دانه بندی شن و ماسه این شهرستان صورت گرفته که تذکرات لازم در خصوص رفع مشکلات زیست محیطی به آن‌ها داده شده است و برای دو واحد اخطاریه کتبی و یک دستور پلمب برای اقدام و هماهنگی با دستگاه قضا در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.