رئیس جمهور روسیه همکاری مسکو و پکن در زمینه‌های علمی را عامل تقویت همکاری‌های سودمند دوجانبه و زمینه ساز مشارکت راهبردی عنوان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بر اهمیت همکاری مسکو و پکن در زمینه‌های علمی، فنی و نوآورانه در چارچوب مشارکت همه جانبه و همکاری راهبردی دو کشور تاکید کرد.

در پیام رئیس جمهور روسیه که امروز (جمعه) در سایت کرملین منتشر شد، آمده است: پوتین در مراسم اختتامیه «راهبرد متقابل همکاری علمی، فنی و نوآورانه روسیه و چین»، خطاب به حضار اطمینان داد که تلاش‌های مشترک و سازنده در این رویداد‌ها به تقویت بیشتر همکاری‌های سودمند دو جانبه کمک خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین با اشاره به اینکه بیش از هزار رویداد در چارچوب این راهبرد متقابل همکاری علمی، فنی و نوآورانه روسیه و چین برگزار شد، گفت: این پروژه فراملی بزرگ، اهمیت همکاری در حوزه‌های علمی، فنی و نوآورانه را در چارچوب مشارکت همه جانبه و همکاری راهبردی روسیه و چین نشان داده است.

پوتین تاکید کرد که بر خلاف محدودیت‌های مربوط به شیوع کرونا، توافق‌های مربوط به مشارکت چین در پروژه بزرگ علوم روسیه و همچنین افتتاح مرکز ریاضیات چین و روسیه  از سوی دانشگاه دولتی مسکو و دانشگاه پکن برگزار شده است.

به گفته رئیس جمهور روسیه بیش از هزار رویداد، کنفرانس، سمینار و نمایشگاه در چارچوب راهبرد متقابل همکاری علمی، فنی و نوآورانه بین دو کشور  برگزار شد. علاوه بر این، برنامه‌های علمی و آموزشی مشترک توسعه یافته و توافق نامه‌هایی درباره ایجاد آزمایشگاه‌هایی امضا شده است که در زمینه ریاضیات، شیمی، اقیانوس شناسی و مواد نوآورانه تحقیق می کنند.

در این پیام تاکید شده است که چنین کار‌های سازنده‌ای به تقویت بیشتر همکاری‌های سودمند دوجانبه بین روسیه و چین در بسیاری از جهات کمک خواهد کرد. راهبرد متقابل همکاری علمی، فنی و نوآوری روسیه و چین از سال ۲۰۲۰ آغاز و  تا پایان ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار