مدیر شرکت آب منطقەای آذربایجان غربی گفت: انباشت گل‌ولای و رسوبات در سد یوسفکند مهاباد باعث نابودی بیش از ٨٠ درصد از توان آن شدە است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، یاسر رهبردین مدیر شرکت آب منطقەای آذربایجان غربی اظهار کرد: انباشت گل‌ولای و رسوبات در سد یوسفکند مهاباد باعث نابودی بیش از ٨٠ درصد از توان آن شدە و بە علاوە ظریف آب این سد از یک میلیون و ٣٠٠ هزار مترمعکب بە ٣٠٠ هزار مترمکعب کاهش یافته است.

رهبردین افزود: نزدیک بە هفت سال است کە دودستگاه لایروبی در نزدیکی روستای رشکان ارومیە مستقر شدەاند، اما محیط زیست اجازە استفادە از آن را نمی‌دهد.

وی اضافه کرد: با توجە بە نیاز سد یوسفکند مهاباد و نوروزلوی میاندوآب بە لایروبی بایستی این دو دستگاه در سد‌های نامبردە مستقر شدە و عملیات لایروبی را انجام دهد.

این مقام مسئول ادامه داد: استقرار دستگاه‌های لایروبی در دیگر نقاط استان اقدامی اشتباە بە نظر می‌رسد، زیرا نیاز اصلی بە دستگاه‌های لایروبی در شهرستان‌های مهاباد و میاندوآب است کە امید می‌رود ادارە محیط زیست در این زمینە همکاری‌ها لازم را با ادارات ذیربط داشتە باشد.

سد یوسفکند مهاباد یکی از سد‌های تنظیمی است کە برای کنترل توزیع آب بە کشاورزان و بخش صنعت در محدودەی روستای یوسفکند پس از احداث سد مهاباد بە بهرەبرداری رسید.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.