مدیرکل استاندارد فارس از کشف و توقیف بیش از ۱۷ هزار متر مربع عایق رطوبتی تقلبی در استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرتضی رهنما مدیرکل استاندارد فارس گفت: با شروع فصل سرما مصرف عایق‌های رطوبتی برای پوشش سقف ساختمان‌ها افزایش می‌یابد و با توجه به اینکه این کالا مشمول استاندارد اجباری است لذا مصرف کنندگان و توزیع کنندگان باید مقررات استاندارد را رعایت کنند.

این مقام مسئول اظهار کرد: در حال حاضر تمامی کارخانجات فعال در استان در زمینه تولید عایق‌های رطوبتی دارای پروانه استاندارد بوده و کارشناسان استاندارد بصورت منظم از خط تولید بازرسی، نمونه برداری و آزمون‌های لازم را بر روی محصولات انجام میدهند.

او افزود: طی هشت ماهه گذشته از ۹ واحد تولیدی عایق رطوبتی استان فارس حداقل ۲ مورد بازرسی و نمونه برداری انجام پذیرفته ونتایج آزمایش‌ها نشان از کیفیت مناسب محصولات تولیدی استان را دارد.

رهنما ادامه داد: یکی از مشکلات عمده در زمینه تولید و عرضه عایق‌های رطوبتی وجود کالا‌های تقلبی بدون علامت استاندارد و یا با جعل علامت استاندارد و بدون هیچگونه آدرس در مراکز عرضه است که کارشناسان اداره کل استاندارد با هماهنگی با سازمان صمت و اداره کل تعزیرات حکومتی و همچنین انجمن عایق‌های رطوبتی استان بصورت مشترک گشت نظارتی بر مراکز عرضه در فارس را انجام داده که در این راستابیش از ۱۷ هزار متر مربع عایق رطوبتی تقلبی کشف و توقیف شد.

او از مصرف کنندگان خواست به نشانه گذاری عایق‌های رطوبتی که مشخص کننده نوع عایق رطوبتی که برای منطقه سردسیری ویا گرمسیری است و همچنین به آدرس دقیق سازنده و به ویژه به علامت استاندارد و کد ده رقمی زیر علامت استاندارد دقت لازم را کنند و با ارسال کد ده رقمی زیر علامت استاندارد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت استاندارد و غیر جعلی بودن آن اطمینان حاصل کنند.

این مسئول همچنین از مصرف کنندگان خواست در زمان نصب عایق‌ها دقت کنند که سطح زیر عایق خیس، خاک آلود و ناصاف نباشد و همچنین از خرید عایق‌هایی که حالت روغنی و چرب دارند خودداری کنند.

رهنما همچنین مشخصات ظاهری یک عایق رطوبتی را بدون ترک بودن و پوسته پوسته درآمدن و اینکه عایق زیر فیلم نایلونی باید صاف و عاری از هرگونه حفره ویا برجستگی‌های سست و دانه دانه شده باشد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار