فرماندار نجف آباد از اجرای طرح واکسیناسیون علیه بیماری کووید -۱۹ به شکل مدرسه محور برای پوشش بیشتر دانش آموزان شهرستان نجف آباد خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مجتبی راعی فرماندار نجف‌آباد گفت: گروه‌های بهداشتی با حضور در مدارس وضعیت واکسن دانش آموزان را بررسی می‌کنند و واکسیناسیون را در مراکز آموزشی انجام می‌دهند.

وی گفت: علاوه بر این پنج دستگاه اتوبوس برای واکسیناسیون سیار در نجف آباد فعال‌شده و با مراجعه به در منازل و محلات مختلف شرایط را برای واکسینه کردن اهالی شهری و روستایی تسهیل کرده است.

فرماندار نجف‌آباد حضور گروه‌های بهداشتی در مساجد و بین اصناف را برای ارائه خدمات، اطلاع‌رسانی عمومی و ایجاد پایگاه مشاوره و خدمات روانی از دیگر اقدامات صورت گرفته برای افزایش پوشش طرح واکسیناسیون کرونا در این شهرستان عنوان کرد و گفت: میزان واکسن تزریق‌شده به شکل روزانه رصد و بررسی می‌شود.

راعی با اشاره به اینکه جلب مشارکت مدیریت شهری و روستایی در این طرح لازم است، خاطرنشان‌کرد: شهرداری و دهیاری‌ها امکان اعتباربخشی به جنبه‌های مختلف طرح‌های شبکه بهداشت را ندارند و برای رفع این مانع قانونی با توجه به‌ضرورت پشتیبانی مالی چاره‌اندیشی نیاز است.

وی اضافه کرد: شرکت مخابرات برای ارسال پیامک آگاهی بخشی درخواست دریافت هزینه دارد و امکان همکاری در شهرستان‌ها فراهم نیست.

فرماندار  نجف‌آباد پوشش واکسیناسیون در این خطه را برای ذُر اول بیش از ۷۳ درصد و برای دُز دوم ۵۶ درصد اعلام کرد.

 بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی میانگین پوشش جمعیتی نوبت اول واکسیناسیون کرونا در استان اصفهان ۷۷ درصد است و شهرستان نجف‌آباد در زمره نقاط پرجمعیت در این استان است که روند واکسیناسیون تاکنون در آن کند پیش رفته است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار