برپایی ایستگاه سلامت در باغملک

ایستگاه سلامت برای خدمات رساین به مردم با همکاری بسیج جامعه پزشکی باغملک برپا شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ایستگاه سلامت که با همکاری بسیج جامعه پزشکی باغمک برپا گردید خدماتی همچون سنجش فشارخون، مشاوره‌های لازم در زمینه عوامل پرخطر در بروز بیماری‌های قلبی عروقی و غیر واگیر، فشارخون بالا، دیابت و تغذیه، مراقبت سلامت در ایام کرونا به مردم با کمک کارشناسان در آن انجام گرفت.

جاودان زاده مدیر شبکه بهداشت و درمان باغملک گفت: فشارخون بالا به دلایل مختلفی قاتل خاموش نامیده می‌شود. اغلب هیچ علامتی ندارد، اما خطر اصلی بیماری قلبی و سکته است؛ و این بیماری‌ها از جمله علل اصلی مرگ و میر در بین مردم است، زیرا باعث می‌شود قلب بیش از حد سخت کار کند و به تصلب شرایین (سخت شدن) کمک می‌کند.

او در ادامه بیان کرد: فشارخون بالا معمولاً چیزی نیست که بتوانید آن را احساس کنید یا متوجه شوید و ممکن است تشخیص داده نشود، زیرا معمولاً هیچ علامتی وجود ندارد. صرف نظر از این، فشارخون بالا می‌تواند منجر به آسیب کلیه، سکته مغزی یا حمله قلبی شود؛ بنابراین، مهم است که فشار خون خود را به طور منظم چک کنید.

جاودان زاده افزود: همت جوانمردانه نیروی مقاومت بسیج با همیاری و همکاری در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا یادآور روز‌های دفاع مقدس و رقم خوردن جلوه‌های شکوهمند ایثار و فداکاری بود که بسیجیان نقش خوبی در این زمینه ایفا کردند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.