سردار نیل فروشان گفت: دشمن می‌داند که توان و جرات حمله نظامی به ایران را ندارد چرا که ما به مدد بهره گیری از دانش روز و استقامت مردم امروزه به یکی از قدرتمندترین کشور‌های منطقه تبدیل شده ایم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، سردار عباس نیل فروشان معاون عملیات ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجلاسیه زنان و کودکان شهید استان ایلام، گفت: جمهوری اسلامی ایران اکنون در زمینه‌های مختلفی، چون پهباد، موشک، جنگ الکترونیک، هوافضا و بخش‌های دیگر قوی و مقتدر است و دشمن یارای مقابله با کشور ما را ندارد.

او افزود: آمریکا در منطقه مرعوب و سرخورده شده و جایگاه خود را از دست داده است و چاره‌ای جز ترک منطقه و عقب نشینی تاکتیکی از مواضع خود در برابر ایران و جبهه مقاومت را ندارد.

او مطرح کرد: در حالی که قبل از انقلاب سپر دفاعی ایران جان پناه نیرو‌های آمریکایی در منطقه بود و آمریکایی‌ها در بن بست‌های نظامی از جمله واقعه ظفار کشور عمان از نیرو‌های ایرانی برای جنگ بهره گیری کردند.

او به موضوع دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: استان ایلام به واسطه جنگ تحمیلی به محل معراج شهدای زیادی تبدیل شد و جای جای این سرزمین بوی عاشورا و قیام کربلا را به خود گرفته است و مردم این استان تندیس مقاومت و ایثار در کشور هستند.

او در مورد نقش زنان در دوران دفاع مقدس بیان کرد: زنان در جنگ تحمیلی زینب وار هشت سال نبرد را تحمل کردند و عزیزترین نزدیکان خود را نیز از دست دادند، اما در مقاومت و ایثار آن‌ها خللی وارد نشد و حتی تعدادی از این زنان نیز مظلومانه به درجه رفیع شهادت یا جانبازی نائل آمدند.

اجلاسیه زنان و کودکان شهید استان ایلام و در راستای برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام با حضور مسئولان نظامی، دستگاه‌های اجرایی، خانواده‌های معظم شهدا و جمع زیادی از بانوان استان در محل برگزاری کنگره واقع در بوستان جنگلی چغاسبز برگزار شد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.