نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت رشته فناوری خودرو، انتخابی مسابقات جهانی ۲۰۲۲ شانگ‌های چین در تهران آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت رشته فناوری خودرو، انتخابی مسابقات جهانی ۲۰۲۲ شانگ‌های چین با حضور معاون آموزش، مدیر مسابقات ملی و بین المللی مهارت و مدیر کل دفتر آموزشگاه‌های آزاد و مشارکت‌های مردمی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در تهران کلید خورد.

دبیرکل استان تهران در ابتدای آیین افتتاح رشته فناوری خودرو با اشاره به حضور ۲۹ نفر از جوانان نخبه مهارتی این رشته اظهار کرد: برگزیدگان این مسابقات به عنوان سفیران مهارتی کشور ایران در مسابقات جهانی مهارت راه خواهند یافت.

 جواد روانبخش سرپرست  آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران، افزود: میزبانی نخبگان مهارتی رشته‌های فناوری خودرو، صافکاری و نقاشی خودرو از ۶ آذر لغایت ۱۵ آذر ماه در مرکز تخصصی مهارت و فناوری خودرو ۹ دی افتخار بزرگی برای استان تهران است.

وی از هماهنگی و هم افزایی عوامل برگزاری مسابقات ملی مهارت به ویژه کاشناسان این رشته‌ها در اجرای مطلوب میزبانی استان تهران، تصریح کرد: نمایشگاه دستاورد‌های مهارتی در رشته‌های مرتبط با مسابقات در راستای توسعه فرهنگ مهارت و کارآفرینی در جوانان با همکاری حامیان این مسابقات در این مرکز برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران، گفت: در نوزدهمین مسابقات ملی مهارت، ۲۹ مهارت آموز (۷ تا ۱۰ آذر ۱۴۰۰) در رشته فناوری خودرو و ۴۱ مهارت آموز در رشته صافکاری و نقاشی خودرو (۱۲ تا ۱۵ آذر ۱۴۰۰) در مرکز مهارت و فناوری ۹ دی با هم به رقابت می‌پردازند.

در ادامه معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمند سازی مهارتی نیرو‌های شاغل را از وظایف اصلی این سازمان عنوان کرد.

محمدرضا شاه پسند با بیان اینکه توسعه کشور در گرو تربیت و آموزش افراد توسعه یافته با مهارت بالا است، ادامه داد: اهمیت به قابلیت‌های مهارتی و حرفه‌ای و پنجه‌های کارآمد رویکرد جدیدی است که در ارائه آموزش‌های مهارتی توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای دنبال می‌شود.

وی با تأکید بر بهره گیری از ابتکارات و اختراعات نخبگان مهارتی در این مسابقات، اذعان داشت: نخبگان مهارتی قادرند مهارت، دانش، فناوری و صنعت جدید و به تبع آن فرصت‌های شغلی جدید برای جامعه خویش ایجاد کنند و ضرورت دارد زمینه نقش آفرینی و کارآفرینی آنان در جهت شکوفایی کشور فراهم شود.

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، حضور نخبگان در مسابقات ملی مهارت را نویدبخش آینده‌ای روشن برای کشور برشمرد و از حامیان مالی و معنوی مسابقات ملی مهارت تقدیر کرد.

بر اساس این گزارش، آیین آغاز نوزدهمین مسابقات ملی مهارت رشته فناوری خودرو با حضور حمیدرضا شاه پسند دارایی، مهدی دارایی مدیر مسابقات ملی و بین المللی مهارت، محمدهادی حبیبی مدیر کل دفتر آموزشگاه‌های آزاد و مشارکت‌های مردمی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، رحیم عابدی رئیس کانون صنفی موسسات کارآموزی آزاد استان تهران، نخبگان مهارتی رشته فناوری خودرو، حامیان مسابقات و ... در باغ ملی گیاه شناسی برگزار شد.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات به روز از روند برگزاری مسابقات مذکور می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی مهارت ایران به نشانی http://worldskills.ir/news/ اقدام کنند.


بیشتر بخوانید:

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار