جاوید عربشاهی مشاور عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: عرضه هوشمند اقلام اساسی به سبب کوتاه کردن دست واسطهها و دلالان منجر به کاهش هزینه های مصرف کننده میشود. با عرضه هوشمند، دیگر قیمت محصولات چندین برابر بالاتر از قیمت تمام شده کارخانه به دست مشتری نمیرسد.
عربشاهی ادامه داد: با گذر از مدل سنتی توزیع کالا و جایگزین کردن آن با روش جدید به صورت استفاده از استارت آپها که در کار توزیع هوشمند کالا هستند، به نوعی گرانی را مهار خواهیم کرد.
مشاور عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: توزیع مرغ و تخم مرغ اینترنتی با نرخ مصوب در تهران، کرج و اصفهان جواب داده و همواره در نظر داریم که این طرح را در سه قلم کالای دیگر اجرا کنیم. عرضه برنج، روغن و شکر از این هفته در تهران آغاز و سپس به مرور در شهرهای دیگر اضافه میشود.
عربشاهی گفت: قیمت عرضه هوشمند سه قلم کالا باید مصوب شود تا سپس به استارت آپها و شرکتهایی که نقش واسطه ای دارند، اعلام شود.
او از توزیع روزانه ۳۰۰ تن مرغ و تخم مرغ در تهران و ۷۰ تن در اصفهان خبر داد و گفت: میزان توزیع در هر شهر بر مبنای ظرفیت لجستیک شرکت های توزیع کننده دیجیتالی متفاوت است. در نظر داریم که عرضه هوشمند مرغ گرم را هم به این چرخه اضافه کنیم.
این مقام مسئول قیمت کنونی هر کیلو مرغ منجمد را ۲۰ هزار تومان و همچنین قیمت هر شانه تخم مرغ ۳۰ تایی را ۴۳ هزار تومان اعلام کرد.
به گفته او، یکی از روشهای هوشمندسازی فروش اینترنتی است که در این روش کالا کمتر از مدت زمان ۲۴ ساعت درب منزل تحویل داده میشود و بر این اساس هیچ گونه مبلغی هم بابت هزینه حمل دریافت نمی شود.
مشاور عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی در پایان گفت: طرح توزیع هوشمند کالاهای اساسی با نرخ مصوب به صورت مستمر و پیوسته همچنان ادامه دارد و همواره نقش رسانهها در اطلاع رسانی بسیار حائز اهمیت است تا مردم با اطمینان خاطر و بدون پرداخت هزینه درب منزل کالا را تحویل بگیرند.
انتهای پیام/