سفیر روسیه در لندن در سخنانی فاش کرد تشدید تنش میان این کشور و غرب در مرز‌های شرقی روسیه ممکن است اتفاق بیفتد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «اندره کیلین» سفیر روسیه در انگلیس در مصاحبه با رادیو تایمز انگلیس از احتمال مواجهه نظامی میان این کشور و کشور‌های غربی در مرز شرقی روسیه (اوکراین) پرده برداشته و گفت: خطر جنگ به دلیل محاسبات اشتباه در مرز‌های شرقی ما وجود دارد، اما این آخرین چیزی است که ما می‌خواهیم و در صورت وقوع این خطر باید از تشدید آن جلوگیری کرد.

سفیر روسیه در لندن همچنین از پیشنهادات این کشور به «شرکای غربی» خود خبر داده و اضافه کرد: مذاکرات باید ادامه پیدا کند، باید تنش‌زدایی کنیم. پیشنهاد‌هایی از طرف ما وجود دارد، اما باید تحلیل شود و پاسخ داده شود. متأسفانه هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

کیلین در پاسخ به سوالی درباره پاسخ احتمالی روسیه در صورت حرکت نیرو‌های ناتو به سمت مرز اوکراین گفت: این یک تنش دیگر خواهد بود، ما باید برای آن آماده باشیم. علاوه بر این، ما باید هدف آن را درک کنیم.

با وجود جنجال‌سازی‌های دائمی کشور‌های غربی در خصوص بالا گرفتن تنش در مرز روسیه و اوکراین مقامات روسی بار‌ها اعلام کرده‌اند هیچ قصدی برای حمله به کی‌یف ندارد. در همین خصوص آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد که روسیه قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد.

او همچنین معتقد بود آمریکا در حال پیچیده کردن همکاری‌های انرژی روسیه و اروپاست و از سوی دیگر از این کشور می‌خواهد تا عرضه انرژی به اروپا را افزایش دهد تا ارتباطات مسکو با اتحادیه اروپا کم و کمتر شود.

وزیر امور خارجه مجارستان نیز امروز (یکشنبه) افشا کرد هیچ یک از کشور‌های غربی خواهان یک رویارویی آشکار میان روسیه و ناتو نیستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار