روسیه این ادعا که مسکو در حال استقرار نیرو در نزدیکی مرزهای خود است را رد کرد و آن را راهی برای انحراف افکار عمومی از اقدامات اوکراین دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، کاخ کرملین در بیانیه‌ای با رد این ادعا که روسیه نیرو‌های خود را در نزدیکی مرز‌های مستقر می‌کند، کمپین ضد روسی را راهی برای انحراف افکار عمومی از عملیات نظامی اوکراین در دونباس دانست.

در چند هفته گذشته رسانه‌های مختلف مدعی شدند که مسکو قصد حمله به اوکراین را دارد و به این منظور نیز در حال مستقر کردن نیرو‌های خود در نزدیکی مرز‌های روسیه است.

اکنون کاخ کرملین با رد تمام این ادعاها، آن‌ها را کمپینی جعلی و ضد روسی خواند که برای انحراف افکار عمومی از عملیات نظامی کی‌یف در دونباس به کار گرفته شده است.

در بخشی از متن این بیانیه آمده است: «اظهارات مبنی بر آن‌که روسیه قصد حمله به کسی را دارد یا سرزنش روسیه برای رفتار تهاجمی بی‌اساس و نادرست است.»

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین، نیز در این باره گفت: «اتهامات درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین، به عنوان پرده‌ای برای پنهان کردن برنامه‌های نظامی کی‌یف در راستای حل اختلافات با زور عمل می‌کند.»

او در ادامه تأکید کرد که روسیه یک کشور با رویکردی «صلح‌آمیز» است، علاقه به روابط صلح‌آمیز با همسایگان خود دارد و برای هیچ‌گونه تجاوز به خاک دیگری برنامه‌ریزی نمی‌کند.

سخنگوی کاخ کرملین در ادامه به انتقاد از رسانه‌های غربی و اوکراینی پرداخت و اقداماتشان را در ایجاد فضایی پرتنش در ارتباط با تجاوز روسیه به خاک اوکراین، «غیرقابل قبول» خواند.

از طرفی «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو (پیمان آتلانتیک شمالی) در کنفرانسی خبری در جریان سفر خود به لیتوانی گفت: «ما از روسیه می‌خواهیم از شدت تنش‌ها بکاهد. افزایش حضور روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین به یک نگرانی تبدیل شده و بی‌دلیل است. به نظر ما تمرکز نیروها غیرعادی است. ما سلاح‌های سنگین، واحدهای زرهی، توپخانه، تانک‌های جنگی، پهپادها، و همچنین سیستم‌های جنگی الکترونیک را می‌بینیم. بنابراین این پیام ما به روسیه است تا تنش‌ها را کاهش دهد و شفاف عمل کند.»

او در ادامه افزود: «ما همچنین این پیام را به مسکو می‌دهیم که تصمیمی اگر به زور گرفته شود، عواقبی به همراه خواهد داشت. ما اراده و توانایی خود را برای مقابله با روسیه پیشتر نیز نشان داده‌ایم.»

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز جمعه نیز در سخنانی مدعی شد در صورت استفاده روسیه از نیرو‌های خود علیه اوکراین، مسکو هزینه آن را پرداخت خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار