مدیر امور آبفای رامهرمز از رفع مشکل از سوپاپ مکش تاسیسات ماماتین و وصل فوری آب ۵ روستا خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمود احمدی مدیر امور آبفای رامهرمز گفت: قبل از بارندگی اخیر و بر اساس گزارشات هواشناسی، در اکثر مناطق شهری و روستایی پیش بینی موارد متفاوت از قبیل گرفتگی فاضلاب، بالا آمدن آب در سیستم فاضلاب شهری، آماده سازی ژنراتور‌ها و مولد‌های برق جهت تاسیسات روستایی و پیش بینی قطع برق منطقه و قطع آب به دلایل متفاوت و ... را کرده بودیم.

او بیان داشت:، اما ایه دلیل طغیلان نسبی رودخانه، دفن سوپاپ مکش آب زیر شن و ماسه‌های حاصل از طغیان و جابجایی مسیر آب در بستر رودخانه پیش آمد که بلافاصه و با حداقل اتلاف زمان مرتفع گردید.

احمدی تصریح کرد: از ابتدای فصل پاییز نسبت به پیش بینی مشکلات احتمالی به دلیل بارندگی و رسیدن فصل سرما اقدام نموده بودیم و عمده‌ی نقاط احتمالی و ضعف‌های موجود را مرتفع کرده بودیم. اما در این مورد خاص هیچگونه اقدام پیشگیرانه‌ای قابل اجرا نبوده و تغییر مسیر آب به دلیل طغیان رودخانه و جابجایی حجم زیادی از شن و ماسه و گل و لای از حیطه‌ی پیش بینی‌های ما خارج بود. با وجود این که شرایط جوی مساعدی برای رفع مشکل وجود نداشت.

مدیر امور آبفای رامهرمز ادامه داد: به محض پیش آمدن، از سوی تیم کارشناسان و با مشورت مسئول تاسیسات مذکور، مشکل شناسایی و در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام نمودیم و پس از هماهنگی با شرکت برق شهرستان و استفاده از یک دستگاه تریلی آن مجموعه جهت جابجایی یک دستگاه بکهو متعلق به امور آبفا منطقه رامهرمز و اعزام تیم اجرایی به محل نسبت به لایروبی و خاکبرداری از روی سوپاپ مکش اقدام شد.

این مقام مسئول ادامه داد: به دلیل حجم بالای گل و لای و شن و ماسه‌ای که طغیان رودخانه باعث جابجا شدن مسیر آبراه شده بودند نسبت به بازگردانی مجدد مسیر آب به محدوده‌ی سوپاپ اقدام نمودیم و پس از تکمیل اقدامات لازم نسبت به راه اندازی تاسیسات و به مدار آوری آن عملیات به پایان رسید.

او گفت: آب روستا‌های ماماتین اولیا، ماماتین سفلی، چم لیشان، شاردین و محمدآباد (۱۳۷ خانوار) قطع شده بود که پس از اقدامات مشروحه فوق، وصل و مورد بهره برداری مشترکین قرار گرفت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.