به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به راهاندازی سامانه «امداد هوشمند و کارآمد»، بیان کرد: سرعت در پاسخگویی و ارائه خدمات مطلوب از جمله مزیتهای این سامانه است که روند رسیدگی به مشکلات محرومان را سادهتر خواهد کرد.
او با بیان اینکه از ششم آذر تا پایان دی ماه سالجاری باید اطلاعات مددجویان تحت حمایت در این سامانه ثبت شود، اعلام کرد: برای ورود اطلاعات در این سامانه علاوه بر شماره ملی، کد پستی صحیح محل سکونت و شماره تلفن همراه به نام شخص مددجو ضرورت دارد.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه ۱۰۳ مددکار کمیته امداد استان با مراجعه به مددجویان ساکن در شهر و روستاها، اطلاعات آنها را در این سامانه ثبت میکنند، بیان کرد: از یکایک خانوار تحت حمایت خواستاریم شماره تلفن اختصاصی و کدپستی خود را هنگام مراجعه مددکاران به همراه داشته باشند.
دشتی با بیان اینکه هماکنون ۴۲ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: با بهرهگیری از این سامانه، دیگر نیازی به مراجعه حضوری مددجویان نیست و آنها به سادگی میتوانند از این طریق مشکلات خود را به اطلاع مددکار برسانند.
او با اشاره به اینکه سامانه «امداد هوشمند و کارآمد» با نشانی soha.emdad.ir برای مددجویان قابل دسترسی است، بیان کرد: خانوار تحت حمایت از طریق اینترنت با گوشی همراه یا مراجعه به دفترهای پیشخوان میتوانند نسبت به ثبت اطلاعات اولیه و یا نیازهای اساسی خود در این سامانه اقدام کنند.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه کمیته امداد تلاش دارد با استفاده از شیوههای نوین و الکترونیکی رسیدگی به امور فقرا و مستمندان را تسریع کند، افزود: در قالب این سامانه ضمن نیازسنجی گرفتاریهای مددجویان، میتوان ارائه خدمات را نیز سرعت بخشید تا آنها با مشکلات کمتری روبهرو باشند.
دشتی با اشاره به اینکه این سامانه موجب کمکرسانی مطلوبتر به محرومان میشود، گفت: از این طریق کمکهای مردمی نیز بر اساس نیازهای ضروری مددجویان در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/ح