مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در حال حاضر ۹ فروند کشتی حامل ۵۸۸ هزار و ۴۴۹ تن کالای اساسی در حال انجام فرایند اسنادی خود هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌رضا محمدی کرجی‌ران مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه ۲ میلیون و ۵۷۶ هزار و ۵۵۸ تن انواع کالای اساسی تخلیه شده که به ترتیب روغن خوراکی و گندم بیش‌ترین میزان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به رشد ۷۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، عمده این کالا‌ها را روغن نباتی، گندم، شکر، ذرت، کود، کنجاله سویا و برنج اعلام کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال تا اول آذرماه در مجموع ۵۲ فروند شناورحامل کالا‌های اساسی در بندرشهید رجایی پهلودهی شده .گندم به میزان ۹۲۹ هزار و ۴۰ تن بیشترین کالایی بوده که طی این مدت تخلیه شده است.

محمدی کرجی‌ران گفت: طی دوره زمانی هشت ماهه سال جاری ۵۷۱ هزار و ۷۱۵ تن روغن خوراکی به وسیله ۱۹ فروند کشتی در این بندر بزرگ تجاری پهلو‌دهی شده است.

به گفته وی در مدت یاد شده ۳۹۷ هزار تن شکر، ۲۷۴ هزار و ۳۹۷ تن ذرت و ۱۸۶ هزار و ۲۶۱ تن کود، ۱۲۰ هزار و ۷۲۳ تن کنجاله سویا و ۶۵ هزار و ۹۹۹ تن جو در بندر شهید رجایی تخلیه شده که این کالا‌ها به دو طریق ریلی و جاده‌ای به استان‌های مقصد حمل شده است.

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: در حال حاضر ۹ فروند کشتی در مجموع حامل ۵۸۸ هزار و ۴۴۹ تن کالای اساسی شامل ۷ کشتی گندم و ۲ کشتی جو در لنگرگاه بندرعباس در حال انجام فرایند اسنادی خود هستند که طی هفته آینده در این بندر تجاری پهلو دهی خواهند شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.