قرار بود خودروسازان تا پایان آبان ماه خودروهای دپو شده در پارکینگ های خود را به بازار عرضه کنند که طبق گفته بازرس کل امور صمت سازمان بازرسی این امر محقق نشد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، قیمت خودرو چند ماهی است سینوسی شده بدین معنا که در برخی روزها شاهد افزایش و برخی روزها شاهد کاهش قیمت در آن هستیم. افزایش قیمتی که فروشندگان خودرو دلیل اصلی آن را کاهش عرضه توسط خودرو سازان می دانند.

۲ ماهی می‌شود که از بحث احتکار خودروسازان در انبارهایشان می گذرد. احتکاری که دلیل اصلی آن نبود قطعات الکترونیکی مطرح شده است. 

آرش محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قطعه سازان صنعت خودرو به غیر از ۲ بحث غول کرونا و تحریم‌های خارجی، با مشکلات عدیده داخلی دست و پنجه نرم می‌کند، به عبارت دیگر تحریم‌های داخلی بیشتر به صنعت خودرو و قطعه سازی ضربه وارد می‌کند.

او  گفت: چند سالی است که درگیر تحریم های خارجی هستیم اما متاسفانه تحریم های داخلی بیشتر از تحریم های خارجی به این صنعت ضربه وارد کرد و توان قطعه سازان و خودروسازان را گرفت.

مشکلات صنعت خودرو به قطعه سازان بر می گردد! 

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور تشریح کرد: در کنار این مسائل برخی موضوعات بحرانی و بین المللی مانند ریزتراشه‌ها وجود دارد که در سطح جهانی پیش آمده است؛ به عبارتی کل دنیا با کمبود تراشه مواجه شده اند که تاثیرات منفی در صنایع خودروسازی گذاشت اما این مسائل موقت بوده و ناشی از کرونا و بحران‌های دیگر است که رفع می‌شوند.

محبی نژاد گفت: اگر صادقانه بگوییم، ما از بحران‌های جهانی کمتر از بحران‌های داخلی لطمه می‌خوریم. قریب به ۱۴۰ هزار خودروی ناقص کف پارکینگ‌های خودروسازان وجود دارد که بسیاری از آن‌ها به دلیل نقص قطعات به ویژه بحث بحران است.

بعد از آن سازمان بازرسی وارد عمل شد و به خودروسازان مهلت داد برای تنظیم بازار خودرو، باید تا آخر آبان تمام خودرو‌های مانده را چه ناقص و چه کامل به بازار تزریق کنند.

خودروسازان باید تا آخر آبان تمام خودروها را عرضه کنند

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن درویشیان رئیس سابق سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به بازدید معاونان و مدیران سازمان بازرسی از شرکت‌های خودروسازی، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد عمده ۱۴۵ هزار خودرویی که هم‌اکنون در پارکینگ‌های ۲ شرکت خودروسازی کشور وجود دارد تا پایان آبان ماه به صفر برسد.

پس از آن مدیران ۲ خودروساز هم وعده افزایش عرضه و البته برگزاری پی در پی طرح های فروش فوق العاده را دادند و قرار شد ارزان‌ترین خودرو‌های خود را برای کاهش التهابات بازار عرضه کنند و حتی از مردم خواستند برای خرید خودرو عجله نکنند. 

فرشاد مقیمی مدیر عامل ایران خودرو گفت: مردم در خرید خودرو عجله نکنند، عرضه خودرو به طور منظم هر هفته ادامه خواهد داشت، رشد تولید و رشد در عرضه را در دستور کار داریم. به وزیر صنعت این قول را داده ایم و براساس همان تعهدات خودرو به بازار عرضه خواهد شد.

او گفت: خودروسازان فروش فوق العاده و فوری را انجام خواهند داد، امروز ۲۰۶ را فروش فوق العاده گذاشتیم و برای هفته آینده هم نیز این خودرو را عرضه خواهیم کرد.

جواد سلیمانی مدیرعامل سایپا عنوان کرد: هر هفته یک طرح فروش خودرو خواهیم داشت و میانگین افزایش قیمت محصولات سایپا ۱۶ درصد بوده است. قیمت خودرو در بازار کنترل می‌شود و از مردم برای تمام کاستی‌ها عذرخواهی می‌کنم. 

او همچنین از آغاز تجاری‌سازی ۵۰ هزار خودروی کف پارکینگ خودروسازان خبر داد. 

خلف وعده خودروسازان به سازمان بازرسی

حال با اتمام آبان، نه تنها افزایش عرضه‌ای نداشتیم بلکه میرمحمدی، بازرس کل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور هم به عنوان نهاد ناظر اعلام کرده مدیرعامل ایران‌خودرو اعلام کرد بیش از ۹۰ هزار خودروی کف پارکینگ خود را تا نیمه آبان به ۶۰ هزار دستگاه خودرو و مدیرعامل سایپا نیز وعده داد تعداد ۵۳ هزار دستگاه این شرکت را تا پایان آذر به ۱۰ هزار دستگاه کاهش دهند، اما شواهد امر نشان می‌دهد که هیچ‎کدام از دو شرکت خودروساز نتوانستند مبادرت به کاهش خودور‌های دپو شده خود کنند.

 خودروسازان با وجود اینکه نمی‌توانند نیاز بازار را تامین کنند بلکه راه صادرات را هم در پیش گرفته اند. به طوری که احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه خودروسازان اکنون در برخی خودروها صادرات دارند، گفت:  صادرات برخی خودروها به عراق، سوریه، سنگال، آذربایجان و سوریه صورت می گیرد، اما در این صادرات مشکل برگشت پول را داریم.

دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه مشکل نقل و انتقال بانکی با کشور‌های دیگر داریم و نیاز است این موانع برداشته شود تا به تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه برسیم، گفت: اکنون به میزان محدود صادرات خودرو به عراق و آذربایجان و… داریم، ضمن اینکه محدودیت هم در این کار دارد. فرض کنید پول حاصل از صادرات خودرویی که به عراق ارسال می‌شود، با چمدان به ایران می‌آید!

در کنار این موضوعات فروش فوق العاده خودروسازان هم متوقف شده و اینطور که مشخص است قرار است امروز چهارشنبه(۱۰آذرماه۱۴۰۰) در جلسه ستاد تنظیم بازار بحث قیمت گذاری خودرو مشخص شود.

گزارش از فائزه شعبانی اصل

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
خودروساز خودش داره می گه من دیگه عرزشو ندارم منو منحل کنین ولی همچنان اصرار بر حمایتش حتی به قیمت نابودی مردم هست
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
افشین
۱۶:۳۶ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
طبق آمار دولت بیش از 50 در صد مردم زیر خط فقر سقوط کردند
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد ب
۲۲:۲۲ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
با سلام خدمت مسئولین محترم من یه بازنشسته هستم که بعد ۳۰ سال کار کردن خواستم یه ماشین بخرم ۱۴ ماه قبل اسم نوشتم یه تیبا قرار شد آذر ماه بدن امروز دعوت نامه آمده با گران شدن جناب عالی برسی کنید در دولت قبل شورای رقابت اعلام کردش ۵۰ درصد پول که گرفته شده تورم و گرانی به ۵۰ درصد بقیه بخوره و بعد قرار شد کسانی که از سال قبل اسم نوشتن تا آخر سال گران شدن به آنها نخوره خواهش میکنم از مسعولین فکری برای کسانی که از سال قبل اسم نوشتن انجام دهد ممن‌ن اگه فکری نشود من مجبور به انصراف هستم شما راضی هستید اینگونه بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
اقای رئیسی بیا و جواب به خون کشیدن بورس رو بخاطر کاهش قیمت خودرو بده. خودرو پرشیا رو مجبور می کنند ۱۴۵ بفروشه کارخونه بعد بیرون ۳۴۰ دلال میفروشه که داریم تنطیم بازار می کنیم. دولت چیکاره است که مجبور میکنه یک کارخانه مردمی قیمت هاش رو نصف قیمت واقعیش بده. خب قیمت بیرون کنترل کنند نه اینکه کارخانه رو نابود کنند. قیمت تخم مرغ رو کنترل کنند. ماشین صفر واجب نیست که همه بخرن. همه برای دلالی میخرن ماشین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
شما فکر کردید بورس تهران ریزشی بخاطر قیمت خودروی کارخونه است دست مردم میدن کارخونه اگه خودرو پرشیا 400 میلیون بکنه فکر کردی بورس رشد می کنه میری با سودش مازراتی میخری شما فکرن قیمت پرشیا واقعا 145 میلیون ؟ والا پرشیا اینقدر نمی ارزه فکر کردی 145 میلیون کم برای پرشیا امثال شما هستن حرف مفت می زنید برای منفعت تون که سود بیشتر بکنید خیلی ها نمی تونن همین 145 میلیون هم بدم شما بهتر بری دعا کنی مذاکرات وین بسرانجام برسه قیمت ارز ثبات پیدا کنه و گرنه وقتی ثبات ارزی نباشه یعنی اقتصاد کشور تعطیل یعنی بورس مثل رب گوجه قرمز کاربر ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
****کورد ایران کورد ایلام سربلند دوران****
۰۰:۴۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
مافیای خودرو ساز می خواهد دولت را تحت فشار قرار دهد تا پای فرانسوی ها را دوباره به ایران باز کند منتظر هستند تا در برجام بنتیجه برسند این هم یک مدل از فشار به این ملت هست خائنین و نفوذی ها در صنعت باید اعدام شوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
بی شرفها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
تاریخ درباره شما خواهد نوشت که در اوج تکلونوژی ایرانیان بی کیفیت ترین خودروها را به بهای ۱۰ برابر با کیفیت ترین خودروهای دنیا آن هم در بدترین شرایط اقتصادی در کشورشان با قرعه کشی پیش خرید میکردند و بعد از یک یا دو سال با التماس و هزار منت تحویل میگرفتند.این در حالی بود که در آن زمان خودرو یکی از ضروریات زندگی هر خانواده بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
اگر این مشکل تحریم و قطعه را بهانه خودشان می کنند چرا ثبت نام مجدد می کنند. در حالیکه وعده های قبلی را هنوز عمل نکردند. اگر مورد محاکمه قرار نگیرند این مافیای خودرو جمع نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۴۴ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
اقای رییسی شما که رییس جمهور 80 میلیون نفر شدین
ایا واقعا میتونید تکلیف این صد نرخی بودن خودرو رو بگیرید
از این همه بالا و پایین شدنهای ماشین ولوازم یدکی خسته شدیم
اقا بنظرم تو این مملکت این خواسته همه هست که این دو تا رو تعطیل کنید ایران خودرو و سایپارو میگم
اگر بتونین این کارو کنید اسطوره میشید ،خون همه رو دارن میمکن این دو شرکت
Iran (Islamic Republic of)
رهگذر
۱۷:۲۶ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
اقای رییسی شما که زور و قدرتتون کم نیست هم قوه قضایی دستتون بوده و الانم که ریاست جمهوری پس چرا از پس این دو شرکت لگن ساز بر نمیای و این دو مدیر عامل بی وجدان که هدفشون فقط خالی کردن جیب مردمه برخورد نمیکنی ..مگه قرار نشد خودروهای دپو شده رو بدن دست مشتری و بازار که دلال ها ازین وضع پیش اومده بشکن نزنن و خوشحال باشن ..شما خیلی راحت میتونید جلوی تکروی و زیاده خواهی خودروسازا رو بگیری پس لطفا و خواهشا کاری برای این جوونا که به ناچار دلخوششون همین ماشینای بی کیفیت این دو شرکت هست انجام بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
یعنی تو واقعا امید داری به اینا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
در صورتی که ۲ خودرو ساز به وعده خودشان عمل نکرده و خودروهای دپو شده را به مردم واگذار نکردند مدیران عامل ۲ شرکت را باید به زندان انداخت
اینکار را بکنند همه مشکلات حل میشود به ناگاه قطعات نایاب پیدا و ساخته میشود و در عرض کمتر از یک هفته پارکینگ ۲ خودرو ساز تخلیه خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
ای کاش این دو شرکت خودرو ساز آتیش بگیره برای همیشه نابود بشه که مسولین زالو صفتشان به مردم این همه دروغ نگویند روی همشون سیاه
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۱۴:۵۳ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
دارم کتاب
#وقتی تازه به دوران رسیده ها خودرو ساز شوند.
را می‌نویسم
سالهاست جهان خودرو ساز و ایران با این حرکات و محدودیتهای زشت و تولید و تکنولوژی پایین فقط ادعای پوچ خودرو سازی را دارد آنهم وابسته.هزاران افسوس
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۱۴:۵۳ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
دارم کتاب
#وقتی تازه به دوران رسیده ها خودرو ساز شوند.
را می‌نویسم
سالهاست جهان خودرو ساز و ایران با این حرکات و محدودیتهای زشت و تولید و تکنولوژی پایین فقط ادعای پوچ خودرو سازی را دارد آنهم وابسته.هزاران افسوس
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۴:۰۴ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
مردم خودتان را دریابید مردم در پی یک خودرو ارزان این در و آن در هستند و شما خودرو صادر می کنید ومعلوم هم نیست چطور پول آن داده شود . کجایی دنیا اینطوری است که مردم تشنه خودرو ارزان باشند و به دلیل کمبود عرضه خودرو اینقدر گران و صادر شود .
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۴:۰۴ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
مردم خودتان را دریابید مردم در پی یک خودرو ارزان این در و آن در هستند و شما خودرو صادر می کنید ومعلوم هم نیست چطور پول آن داده شود . کجایی دنیا اینطوری است که مردم تشنه خودرو ارزان باشند و به دلیل کمبود عرضه خودرو اینقدر گران و صادر شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
صادرات بخوره تو سرتون.. شما نیاز بازار رو برطرف کنید لازم نکرده به کشورهای دیگه خودرو صادر کنید
این دعوا هم طبق معمول جنگ زرگریه سالهاست این حرفا رو میشنویم اما قیمت ها روز ب روز بالاتر میره

همه تون سر و ته یه کرباسید و دنبال پر کردن جیب هاتونید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۱۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
مردک برای چی لایک منفی میذاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
امیدوارم مسئولین مرتبط به این نابسامانی هر دو شرکت ....
شما بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
تولید و عرضه اضافه نشده که هیچ همین خودروهای تحویلی رو هم هیچ پشتیبانی نمیکنن و علیرغم داشتن گارانتی همچنان مجبوریم خودرو معیوب رو سوار شیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
مبارزه بافساداز اولین روزتشکیل دولت چی شد؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
اقا یعنی چی اخه .کسی پیدا نمیشه در این دو خودرو سازو تخته کنه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
خدا میدونه باز چه چیزی پشت پرده هست مطمئناً دلالها با مدیران دو خودروسازی کشور جلسه گذاشتند که باید منتظر مصوبات آنها در خصوص خودرو باشیم
-
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
تارا اتومات رو قراربود مهرماه تحویل بدن نزدیک 200تومان یکساله دادیم هیچکی پاسخگونیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!اعوذبالله من الشیطان الرجیم.........واقعا چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
سلام.از قوه قضائیه می‌خواهیم آدمهایی مثل دبیر انجمن خودروسازان که نوعی دلال هست و یکی از عوامل گرانی و تولید خودروهای بی کیفیت را اعدام و تمام اموالش را به نفع مردم ایران مصادره کنند،ایشان خودش ماشینهای آخرین سیستم خارجی سوار می‌شود ولی با دلالی حتی خودروهای بی کیفیت با تکنولوژی سی سال پیش ولی دههابرابر گران را برای مردم ایران زیاد می بیند.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
من هم موافق هستم این آقا خیلی لجباز است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
آقای رئیسی کجایی ....... جلوی 85 میلیون ایرانی مدیران سایپا و ایران خودرو دروغ میگن کسی هم نیست که بازخواستشون کنه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
به امید نابودی مافیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
بعد از اقای دکتر احمدی نژاد صنعت خودرو رها شده و افسار پاره کرده و متاسفانه کشور های کفار که ادمهای خیلی بدی هستند خودروهایشان با کیفیت تر و بروز تر و قیمت مناسب تر میدهند و جالبه برای همه دنیا میفرستند و قسطی و شرایطی میدهند و سود بسیار ناچیز میگیرند خیلی آدمهای بدی هستند چون خوب زحمت میکشند برای مردم خودشان
ضمنا دارو و گوشت و مرغ و محصولات دیگرشان هم بیش از 30 سال گذشته تا الان حداکثر 10 درصد رشد قیمت داشته ضمنا این ادمهای بد خدا نشناس تورم کشورشان هم در 30 سال گذشته حدود 2 تا 6 درصد ثابت نگه داشته اند خیلی آدمهای بدی هستند مخصوصا مسولی نشان که اصلا اختلاس نمیدانند وایییییییییییییییییی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
سلام.دقیقا تنها کسی که مردونه جلوی گرانی خودرو را گرفت شخص آقای احمدی نژاد بود،مردم اکثر این خودروها و در زمان ایشان زیر هفده میلیون تومن می‌خریدند.حالا خودتان مقایسه کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
ظاهرا شما آلزایمر داری.دوره احمدی نژاد با ۴۵ تومن یارانه ای که داد پراید ۷ میلیونی شد ۲۰ میلیون.تنها عکس العملش این بود که "اصلا پراید کیلویی چند؟".
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
خودرو ساز دست در دست دولتمردان برای کسب درآمد بیشتر....
Iran (Islamic Republic of)
صالح
۱۰:۱۹ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
ما که میمیریم اگه یک زمانی در این کشور کسی زورش به این دو غول خودروسازی که جان مردم را نشانه گرفته ان رسید خبر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
اینا فقط به نمایندگی ها میدن که بتونن به قیمت بازار بفروشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
بخاطر دروغ مدیران ایران خودرو و سایپا که گفته بودند هر هفته فروش فوق العاده داریم و نداشتند باید محاکمه بشن ولی کو دستگاه قضا که باید پیگیر باشه ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
ایران خودرو پیش فروش ۱۸ ماه قبل رو باید آبان تحویل میداده، ولی این کار رو نکرده تا گرون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
شما ها چقدر ساده اید اینها شما را میبرند لب چشمه تشنه بر میگردونند وقتی اینها دادستان را میپیچونند شما ها دیگه عددی نیستید
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۹:۲۲ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
آره از در عقب محقق شد تازه پیش فروش یکساله هم ندارن دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
بیش از یکسال در نوبت بودم دو ماه هم هست توصیه حساب کردم ولی هیچ خبری از تحویل خودرو نیست. این رفتار مثلاً خودروسازها هم بنوعی دهن کجی به دستور رئیس جمهوره وزیر هم مثل اینکه زیر بلیط شوند قرار داره؟؟؟
United States of America
ناشناس
۲۱:۵۰ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
رییسی دستور زیاد میده این روزا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
رعیسی همه حرفاش دروغو فریب از اب در اومده. اینم روش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
یٰا مَنِ اسْمُهُ دَوٰآءٌ، وَذِکْرُهُ شِفٰآءٌ، یٰا مَنْ یَجْعَلُ الشِّفٰاءَ فیمٰا یَشٰاءُ مِنَ الْأَشْیٰاءِ✔️
قیمت ماشین قابال قبولی نیست چون قابل سفارش و خرید نیست و همین جرایم 15 تا مسؤل تغییر می‌دهد که جوانان تنها نمانند و حامیان مسؤل داشته باشند که در این اوضاع ماشین قابل سفارش و خرید می‌شود آن هم تحویل فوری. حالا بر فرض که مجلس قانون برای پیشگیری از 100 برابر شدن قیمت ماشین و خانه نداشته باشد در این اوضاع یکی از مسئولان دستور درج قانون قیمت ها می‌دهد.
این موضوع قیمت ماشین و قیمت خانه اگر به دادگاه برود افراد عادی نیر می‌گویند ساده نیست.
گرانی به قول معروف دد منشانه و مستکبرانه است.
فقدان پیگیری به معنای جرائم انبوه است.
مسؤلان توضیح دهند زود.
علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را
که به ما سوا فکندی همه سایه هما را
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۰۸:۵۳ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
آقا مردم سر کارند. یعنی این دو شرکت اینقدر قدرت دارند که گوششان به دستورات دولت بدهکار نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
گاری سازها خون اشام هستن که فقط با خون سیر میشن که البته پشتشون به جایی گرمه هممون هم میدونیم کجا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
وقتی خودروساز دولتی تو بازار انحصاری با هدف گران فروشی احتکار می کنه این چه چیزی غیر از فساد دولتی می‌تونه باشه سازمان بازرسی و تعزیرات می بایست ورود کنند و خودرو ها رو ضبط کرده و در بازار بفروشند تا بازار به تعادل برگرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
حاجی ریشه کرمو هست شما تو شاخ و برگ دنبال اصلاحی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
دوستان سالگرد پالایش یکم هستش امشب هم قالیباف با مردم به صورت زنده توی صدا و سیما می خواد صحبت کنه به هر طریقی می تونید باید فشار بیارید امشب در مورد بورس و پالایش به مردم جواب بده که چرا مجلس که به نوعی وکیل مردم هست هیچ کاری برای سرمایه های نابود شده مردم نکرده تماس با صدا و سیما و مجلس می تونه افشاگری های خوبی رو صورت بده هر کسی می تونه با صدا و سیما تماس بگیره و مطالبه گری کنه برای امشب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
سلام.حداقل برای پالایش یکم باید خود روحانی و دولتش پاسخگو باشند،باید همشون محاکمه و اموالشان به نفع پالایش یکم ها مردم ایران مصادره شود،چگونه خزانه مملکت را خالی کردند و با قول زدن مردم برای خرید پالایش یکم خسارات سنگین برای مردم به بار آوردند.صدا و سیما و باشگاه خبرنگاران جوان باید پیگیری کنند.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
کاملا مخالفم. عزیزان طمع نمی کردیددددد. چرا ما پولمون را توی بورس نبردیم؟ همون دولت گل و بلبل قبل هم مدام میگفت سرمایه گذاری بورس ریسک داره. کی گفته و کجای دنیا اینجوریه که سرمایه گذاری بورس فقط سود باشه؟! همه جا سرمایه آزاد را برای طولانی مدت میبرن بورس نه چندرغاز که ما داریم برای کوتاه مدت! طرف برداشته پول قرض کرده که ببره بورس سهام بخره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
کاربرناشناسی که کاملا مخالفی یکی از بهترین راههای سرمایه گذاری بورس است این باعث میشه پول برای دلال بازی به بازار ارز وخونه وماشین نره وباعث تورم بشه درسته هیچ بورسی همیشه در سود نیست ولی هیچ بورسی هم نبایدهمیشه ومدت طولانی درضرر باشه این بخاطر اقتصاد بیمار ایرانه در ضمن شما هم کار اشنباهی میکنی سرمایه گذاری نمیکنی شایدم شما طمع تون تو زمینه ماشین وخونه وارز بود وسود کردی حالا خوشحالی ولی یه عده ای پول زیادی نداشتن که خونه وماشین.... بخرند خواستن برای دود نشدند سرمایه های اندکشون یه جایی سرمایه گذاری کنند ولی متاسفانه شانس شون مثل شما نبوده
آخرین اخبار