پاریس از ارائه دهندگان اشتراک اسکوتر می‌خواهد که سرعت این وسایل نقلیه را به ۱۰ کیلومتر در ساعت محدود کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از انگجت؛ به تازگی شهرداری پاریس اعلام کرده است که ارائه دهندگان خدمات اشتراک اسکوتر، باید حداکثر سرعت را به ۱۰ کیلومتر در ساعت (یعنی ۶.۲ مایل در ساعت) محدود کنند. این تصمیم به دلیل میزان بالای حوادث به وجود آمده گرفته شده است.

پاریس بازار مهمی برای شرکت‌های ارائه دهنده اشتراک اسکوتر است و یک شهر متراکم با شبکه مهمی از خطوط دوچرخه است. همچنین گردشگران زیادی نیز وجود دارند که به دنبال راه‌های مختلف برای گشت و گذار در شهر هستند.

به همین دلایل، وضعیت تردد با اسکوتر و دوچرخه کمی خارج از کنترل شده است. در مقطعی، ۱۶ استارتاپ مختلف اشتراک اسکوتر می‌خواستند ناوگانی از اسکوتر‌ها را در پاریس راه اندازی کنند. شهرداری پاریس نیز در نهایت سه شرکت را انتخاب کرد و مجموعه‌ای از قوانین را ملزم به اجرا کرد. Dott، Lime و Tier مجوز استفاده از اسکوتر‌های برقی مشترک را به مدت دو سال دریافت کردند.

اسکوتر‌ها

شایان ذکر است ماجرای محدودیت سرعت ذکر شده به دلیل حادثه‌ای در ژوئن ۲۰۲۱ اتفاق افتاده است. در این حادثه دو زن شبانه در نزدیکی رود سن، سوار یک اسکوتر بودند که با یک عابر پیاده برخورد کردند و او را همانجا رها کردند که چند روز بعد نیز در بیمارستان درگذشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اسکوتر‌ها تنها در سال ۲۰۲۱ در ۲۹۸ تصادف حضور داشتند که نتیجه آن بر جای ماندن ۳۲۹ مجروح و دو فوتی بود.


بیشتر بخوانید

نشان دادن شلوغی وسایل نقلیه عمومی قابلیت جدید گوگل مپ


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار