وزیر خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد هدف ایران از بازگشت به میز مذاکرات، پیشبرد مخفیانه برنامه هسته‌ای است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، «یائیر لاپید» وزیرخارجه رژیم صهیونیستی، در جریان سفر خود به لندن مدعی شد ایران به مذاکرات احیای برجام بازگشته تا تحریم‌ها را لغو کند و از این راه، برنامه هسته‌ای خود را مخفیانه پیش ببرد.

لاپید در بخشی دیگر از سخنانش بدون اشاره به برنامه مخفیانه هسته‌ای رژیم صهیونیستی مدعی شد: «جاه‌طلبی هسته‌ای ایران، تنها با تحریم‌های شدید‌تر، نظارت دقیق‌تر و همچنین مذاکراتی از موضع قدرت متوقف خواهد شد.»

لاپید که این اظهارات را در حضور «لیز تراس» همتای انگلیسی خود بیان می‌کرد، در ادامه مدعی شد:« ایران تنها یک دلیل برای حضور درمذاکرات داشت و آن اینکه تحریم‌ها برداشته شود تا شبکه‌های تروریستی خود در جهان که نیاز مالی داشتند را تامین کند و رقابت تسلیحاتی نیز افزایش یابد.»

او سپس در ادامه ادعاهای خود درقبال برنامه هسته‌ای کشورمان افزود: «ایران درحال اتلاف وقت است و با لغو تحریم‌ها میلیاردها دلار بدست می‌آورد، جهان را فریب می‌دهد و برنامه هسته‌ای خود را نیز پنهانی پیش می‌برد. دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه را افزایش می‌دهد، این خیلی واضح است. جهان می‌تواند با تحریم‌های بیشتر از این امر جلوگیری کند.»

لاپید در نظر دارد چنین ادعاهایی را فردا (سه‌شنبه) به «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، نیز بگوید، اما فرانسه و انگلیس مدعی هستند در صورت راستی‌آزمایی و تعهد بیشتر ایران به برجام، تحریم‌های آمریکا علیه ایران لغو شود.

گاردین همچنین در ارتباط با ادعاهای لاپید نوشت: «اسرائیل در حال حاضر در خارومیانه احساس انزوا می‌کند؛ زیرا تمامی کشورها در راستای سیاست آمریکا برای احیای توافق هسته‌ای با ایران قدم برمی‌دارند.»

این اظهارات وزیرخارجه صهیونیست‌ها در حالی مطرح شد که شب گذشته منابع خبری از توافق ده ساله او با لیز تراس، برای جلوگیری از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران و تبدیل شدن تهران به یک قدرت هسته‌ای خبر دادند.

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر بار‌ها عنوان کرده این رژیم به شدت نگران لغو تحریم‌ها علیه ایران و از سرگیری گفتگو‌های برجامی است. او ساعاتی پیش نیز در اظهاراتی مذاکرات احیای توافق هسته‌ای امروز را «باج‌گیری هسته‌ای» نامید و گفت از قدرت‌های جهان می‌خواهیم تسلیم ایران نشوند.

رژیم صهیونیستی در روز‌های اخیر به شکل‌های گوناگون مخالفت و نگرانی خود را نسبت به مذاکرات هسته‌ای ایران ابراز داشته و پیش از این نیز بارها مدعی شده است در صورت ادامه فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان تمامی گزینه‌ها را با متحدانش در جهان و در منطقه خواهد سنجید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار