معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن ابراز خرسندی از نتایج نشست برجام اعلام کرد که دولت جدید ایران مایل به گفت‌وگوی جدی است

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهارات خود بعد از هفتمین دور مذاکرات برنامه هسته‌ای ایران در وین اعلام کرد که به آنچه در نشست امروز شاهد آن بود، بسیار خوشبین است.

انریکه مورا درباره نتایج نشست دور هفتم مذاکرات وین گفت: «ما به دنبال شفاف سازی برنامه هسته‌ای ایران زیر ذره بین جامعه بین المللی هستیم و بر اساس آنچه در شش دور قبلی مذاکرات هسته‌ای با ایران توافق شد، کار را ادامه خواهیم داد.» او در ادامه ضمن اعلام خوشبینی نسبت به این مذاکرات، افزود: «دولت جدید ایران مایل به گفت‌وگوی جدی بوده ومصمم است که برای دستیابی به توافق باید تحریم‌ها لغو شود که در مذاکرات بعدی در مورد آن صحبت خواهیم کرد.»

انریکه مورا همچنین درباره ادامه مذاکرات گفت: «برنامه هسته‌ای ایران به تازگی پیشرفت زیادی داشته است. ما نیاز شدیدی به امضای یک توافق هسته‌ای جدید داریم.» او در پایان ضمن اشاره به اینکه موضوعات دشواری در مذاکرات وین وجود دارد، اعلام کرد: «ما در مذاکرات، حساسیت‌های دولت جدید ایران را در نظر خواهیم گرفت. واضح است که تهران قصد دارد به توافق هسته‌ای بازگردد.»

پس از انجام ششمین دور مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین در تاریخ ۳۰ خرداد ماه سال جاری، نشست کمیسیون مشترک برجام امروز (دوشنبه) هشتم آذر ماه حدود ساعت ۱۴ به وقت محلی در هتل کوبورگ شهر وین پایتخت اتریش برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
این چه حرفیه "واضح است که تهران قصد دارد به توافق هسته‌ای بازگردد" ایران که خارج نشده این آمریکاست که خارج شده و اروپا که به تعهداتش عمل نکرده
آخرین اخبار