آرتیس پابریکس اعلام کرد کشورش برای مقابله با تهدیدات روسیه به حضور نظامی دائمی ارتش آمریکا در منطقه نیاز دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آرتیس پابریکس، وزیر دفاع لتونی روز گذشته هنگام بازدید ینس استولتنبرگ، رییس ناتو از نیرو‌های نظامی در این کشور گفت: در موقعیتی هستیم که به شدت به حمایت نظامی آمریکا برای مقابله با تهدیدات روسیه نیازمندیم.

پابریکس تاکید کرد: ما به کمک‌های بین المللی بیشتری نیاز داریم. ما می‌خواهیم حضور دائمی نیرو‌های نظامی آمریکا را در کشورمان داشته باشیم.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو نیز گفت: هر گونه ماجراجویی نظامی روسیه در منطقه و حمله به اوکراین برای مسکو هزینه بسیار بالایی خواهد داشت. ما شاهد استقرار نظامیان روسیه در مرز با اوکراین هستیم که می تواند خطرناک باشد. این دومین با در سال جاری میلادی است که روسیه شمار نظامیان خود در مرز با اوکراین را افزایش می دهد. 

جان بنسون، فرمانده گروه جنگی ناتو در لتونی در این باره گفت: در شرایط فعلی بازدارندگی حیاتی است.

قرار بود آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز گذشته قبل از نشست با ۲۹ همتای ناتو وارد ریگا، پایتخت لتونی شود. لتونی در ماه‌های اخیر به شدت از استقرار نیرو‌های نظامی روسیه در مرز‌های اوکراین نگران است.

به دلیل الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ و حمایت مسکو از مخالفان دولت در شرق اوکراین ناتو از ژوئیه ۲۰۱۷ چهار گروه نظامی چند ملیتی را به منظور دفاع از لهستان و کشور‌های بالتیک از جمله لیتوانی، لتونی و استونی در محل مستقر کرده است.

مسکو، اما بار‌ها گفته قصد ندارد به کشور‌های بالتیک یا لهستان حمله نظامی کند و این اقدام ناتو را در جهت بی ثبات کردن مرز‌های اروپا می‌داند. مقامات غربی، اما می‌گویند روسیه در ماه می ۱۰۰ هزار نیروی نظامی در مرز‌های اوکراین مستقر کرده است که بیشترین تعداد از زمان الحاق کریمه در سال ۲۰۱۴ است.

آمریکا این روز‌ها به شدت نگران اختلافات سیاسی میان اوکراین و روسیه است و همواره به جانبداری از اوکراین و تجهیز نظامی آن پرداخته است.
روسیه، اما می‌گوید هیچ قصدی برای حمله نظامی به اوکراین ندارد و تمام اختلافات سیاسی در صورت عدم دخالت آمریکا با گفتگو و مذاکره قابل حل است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
خاک بر سرتون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
لتونی جزو اروپاست یا آمریکا ؟
آخرین اخبار