۱۸ اثر تاریخی همدان ثبت ملی شدند

معاون میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان همدان از ثبت ملی ۱۸ اثر تاریخی همدان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سیده مریم موسوی معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان  با بیان اینکه ۱۸ اثر دیگر از همدان به تازگی ثبت ملی شده است گفت: این آثار شامل خانه تاریخی، مدرسه، مسجد و بازار است که سه اثر از آن‌ها تخریب شده و باید بازسازی شود.

او با بیان اینکه با قرار گرفتن آثار در پرونده ثبت ملی، نگهداری و مرمت آثار طبق قوانین و ضوابط انجام می‌شود افزود: این آثار با ثبت شدن در فهرست آثار ملی مشمول ضوابط بنا‌های تاریخی می‌شوند و هر گونه تخریب یا تغییر در سازه پیگیری خواهد شد.

موسوی درباره مدرسه ظفر، خانه خانجانی و خانه شیری که نام آن‌ها در فهرست آثار ملی قرار گرفته  است اما طی ماه‌های اخیر تخریب شدند تصریح کرد: با توجه به اینکه این سه اثر زمانی تخریب شدند که فرایند ثبت آن‌ها در حال انجام بود، کار متوقف نشده و پرونده پیش می‌رود و اثر شماره ثبت می‌گیرد.

معاون میراث فرهنگی استان همدان درباره پیگیری سایر پرونده‌های ثبت ملی نیز تاکید کرد: پرونده‌ها مرحله به مرحله برای ثبت ارسال می‌شود که اکنون حدود ۷۰ - ۸۰ پرونده از استان در حال پیگیری ثبت ملی است و طبق زمان‌بندی انجام می‌شود.

انتهای پیام/د.ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.