جوجه‌ریزی در آبان ماه نسبت به ماه قبل از آن ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نادر پرور سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به روند مناسب جوجه‌ریزی در واحد‌های پرورش مرغ استان در ماه گذشته، اظهار کرد: میزان جوجه‌ریزی در آبان ماه سه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه بوده که نسبت به ماه قبل آن (مهر ماه) ۵۰ درصد رشد داشته است.

او ادامه داد: در مهر ماه امسال در مجموع یک میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در واحد‌های پرورش مرغ گوشتی استان داشتیم.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: با جوجه ریزی خوب صورت گرفته در استان شب یلدا قطعا در استان کمبود مرغ نخواهیم داشت.

پرور  با اشاره به تلاش در جهت تداوم جوجه ریزی مناسب در واحد‌های پرورش مرغ استان برای تامین مرغ شب عید کرمانشاه، گفت: سعی می‌کنیم با حمایت از مرغداران میزان جوجه ریزی‌ها در حد نیاز استان بوده تا شب عید مشکل تامین مرغ در استان نداشته باشیم.

او بیان داشت: نیمه دوم سال به واسطه پایین بودن دمای هوا تلفات واحد‌های مرغداری کمتر است و اگر شیوع بیماری‌های طیور افت تولیدات را منجر نشود، میزان تولیدات استان بیشتر از نیمه نخست سال خواهد بود.

پرور با تشریح ظرفیت جوجه ریزی واحد‌های پرورش مرغ استان، گفت: در استان کرمانشاه ۵۷۶ واحد پرورش مرغ گوشتی فعال است که ظرفیت جوجه ریزی سالانه ۳۲ میلیون قطعه جوجه در سال را دارند که تقریبا تمام نیاز استان را پوشش می‌دهد.

او با بیان اینکه در استان کرمانشاه کمبود تولید مرغ نداریم، یادآور شد: هرچند در برخی از مقاطع سال نیاز به وارد کردن گوشت مرغ برای تامین نیاز استان از دیگر استان‌ها داریم، اما در مجموع سالانه تقریبا به اندازه نیاز استان تولید مرغ داریم.

پرور اشاره‌ای هم به نیاز روزانه بازار استان کرمانشاه به مرغ داشت و گفت: هم اکنون روزانه در استان به ۱۲۵ تا ۱۳۰ تن مرغ گرم احتیاج داریم.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.