محفل شعر «همسر وفادار» یادواره شهیده فاطمه اسدی با حضور شعرا و ادبای برجسته استانی و کشوری در سنندج برگزار شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، امین مرادی رییس حوزه هنری کردستان روز سه شنبه در این محفل با اشاره به اینکه شهید و شهادت در رستاخیز ذهن و زبان شاعران روزگار انقلاب اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد اظهار کرد: ادبیات مقاومت سرشار از شعر برای شهیدان و ایثارگری‌های این بزرگواران است و به عنوان یک سبک شناخته شده است.

او افزود: شهیده فاطمه اسدی نماد مظلومیت و نمونه‌ای از ایثار و از خود گذشتگی شهدای کردستان است که پیکر مطهر وی بعد از گذشت ۳۷ سال انتظار تفحص شده و به همین دلیل باید این ایثار و رشادت به بهترین شکل ممکن به نسل جوان انتقال داده شود.

رییس حوزه هنری کردستان ادامه داد: شهیده فاطمه اسدی همسری وفاداری بود که ۳۷ سال پیش برای صیانت و عشق به خانواده عزتمندانه به دل دشمن می‌زند و همه اموال خود را می‌فروشد تا همسرش را رهایی بخشد، اما ناجوانمردانه و مظلومانه به شهادت رسید.

مرادی اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم رهبری (مد ظله العالی) فرمودند که «شهدای کردستان مظلومانه‌تر و غریبانه‌تر از مناطق کشور‌های دیگر هستند» لذا معظم له کردستان را سرزمین فداکاری‌های بزرگ و مجاهدت‌های خاموش معرفی کردند.

او گفت: شهید و شهادت و شعر و ادبیات دو موضوعی هستند که با هم در طول تاریخ این سرزمین همراه بوده اند چرا که از شعر سرودن شعرا برای قهرمانان تاریخی و شهدای کربلا این موضوعات کاملاً مشخص است و در ادبیات معاصر نیز این دو مهم جایگاه و ارتباط تنگاتنگی دارند.

رییس حوزه هنری کردستان با اشاره به اینکه شهید و شهادت در رستاخیز ذهن و زبان شاعران روزگار انقلاب اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد اظهار داشت: ادبیات مقاومت سرشار از شعر برای شهیدان و ایثارگری این بزرگواران است و به عنوان یک سبک شناخته شده است.

مرادی اضافه کرد: امروز همه ما جمع شده ایم تا از دریچه شعر و هنر یاد شهدای مظلوم کردستان به شهیده فاطمه اسدی را گرامی بداریم و نهاد‌های فرهنگی باید راوی گذشته و پیشران آینده باشند چرا که زبان هنر شیواترین و تاثیرگذارترین ابزار برای انتقال پیام است.

او گفت: وظیفه ما این است که نسبت به انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل سوم و چهارم بکوشیم و همه ظرفیت‌های فرهنگی جامعه را به کار گیریم.

در پایان این مراسم جمعی از شعرای کردستانی و میلاد عرفان پور شاعر برجسته کشوری اشعاری را در وصف بانوی شهیده فاطمه اسدی سرودند و از چند شاعر بسیجی و متعهد کردستانی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.