رئیس جمهور روسیه هشدار داد اگر ناتو به رهبری آمریکا موشک در اوکراین مستقر کند مسکو مجبور به واکنش متناسب خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با بیان خط قرمز‌های مسکو در مواجهه با اوکراین گفت: اگر ناتو سامانه موشکی در اوکراین مستقر کند تا به وسیله آن روسیه را تهدید کند باید پاسخگوی این حرکت خود باشد.

او ادامه داد: ما سامانه‌های مافوق صوتی در اختیار داریم که فقط در عرض چند دقیقه می‌تواند متحدان ناتو را هدف قرار دهد. می‌توانید تصور کنید؟!

او با اشاره به آزمایش اخیر یک موشک مافوق صوت (هایپرسونیک) از سوی روسیه تاکید کرد: ما باید قدرت خود را در برابر کسانی که ما را تهدید می‌کنند نشان دهیم و حالا زمان این کار است. ما سامانه‌های موشکی را در اختیار داریم که می‌تواند با سرعت ۹ برابر صوت حرکت کند.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که ناتو و آمریکا روز گذشته با اشاره به استقرار نیرو‌های روسی در مرز اوکراین هشدار دادند مسکو باید بهای سنگینی برای هرگونه تجاوز نظامی به اوکراین پرداخت کند.

تنش میان آمریکا و روسیه در ماه‌های اخیر بر سر اوکراین بالا گرفته است؛ آمریکا مدعی است که روسیه در آینده‌ای نزدیک قصد حمله نظامی به اوکراین را دارد ادعایی که هر بار مقامات کرملین آن را تکذیب می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار