۱۰ سالن سرپوشیده برای رشته دوومیدانی در کشور فعال است

دبیرکل فدراسیون دوومیدانی گفت: هم اکنون ۱۰ سالن ورزشی سرپوشیده برای این رشته در کشور وجود دارد و در بخش سالن روباز نیز نیازمند سالن و محیط ورزشی مناسب هستیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه،  علی رضایی دبیرکل فدراسیون دوومیدانی در گفت و گو با  خبرنگاران در ارومیه گفت: هم اکنون ۱۰ سالن ورزشی سرپوشیده برای این رشته در استان‌های مختلف کشور وجود دارد و در بخش سالن روباز نیز نیازمند سالن و محیط ورزشی مناسب هستیم.

وی با بیان اینکه این رشته ورزشی از نظر امکانات و وجود سالن‌های ورزشی نیازمند توجه بیش از پیش مسوولان است ادامه داد: باید اماکن تخصصی در استان‌ها به هیات دوومیدانی تحویل داده شود تا ورزشکاران بتوانند از امکانات موجود بهره لازم را ببرند.

رضایی اضافه کرد: برای برگزاری اردو‌های مختلف تیم ملی در استان‌ها نیز محدودیتی وجود ندارد و هر استانی خواست می‌تواند میزبان اردوی آن باشد.

دبیرکل فدراسیون دوومیدانی افزود: حضور یک مربی تراز نخست دنیا در ارومیه و برگزاری کلاس مربیگری در استان اقدامی بسیار مناسب است و یک تفاهم نامه نیز با کنفدراسیون دوومیدانی بلاروس در این زمینه به امضا خواهد رسید.

وی ادامه داد: آموزش، تبادل اطلاعات روز دنیا و برگزاری اردو‌های آموزشی، برگزاری مسابقات ورزشی از اهداف این تفاهم نامه است.

وی با اشاره به برگزاری یک کلاس آموزشی در ارومیه نیز گفت: ۲۰ مربی کشور در رشته پرتاب چکش در این کلاس حضور دارند.

وی تاکید کرد: با توجه به وجود بستر لازم در رشته دوومیدانی در ایران ما از این امکان برخورداریم تا میزبان تیم‌های مختلف دوومیدانی از اقصی نقاط جهان باشیم.

ایوان تیخن رییس فدراسیون دوومیدانی بلاروس نیز در این جلسه با بیان اینکه درگذشته نیز سفری به ایران داشته است گفت: زیرساخت‌های ورزش ایران برای رشد ورزش به ویژه رشته دوومیدانی قابل توجه است.

تیخن با استقبال از برگزاری اردو‌های مشترک در ایران افزود: مربیانی در این استان و کشور وجود دارد که عاشق این رشته ورزشی هستند و جوانان فعال این رشته نشان می‌دهد که آینده آن در استان بسیار روشن است.

وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی در رشته پرتاب چکش گفت: با برنامه ریزی دقیق می‌توان آینده درخشانی را برای این رشته رقم زد، زیرا رکورد ایران ۷۷.۳۰ متر ثبت شده است و این یعنی ایران در آسیا رتبه نخست را می‌تواند داشته باشد.
به گزارش ایرنا، رییس فدراسیون دوومیدانی بلاروس در سفری ۲ روزه به آذربایجان‌غربی اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزش مربیگری می‌کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.