سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: کمبود نیروی کار و بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاه پارادوکسی در حوزه اشتغال و بیکاری ایجاد کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، فلاحتی سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: یکی از مسائلی که با کمک و همفکری دیگر دستگاه‌ها باید دنبال شود، بالا بردن فرهنگ کار است از یک طرف واحد‌های تولیدی در استان با کمبود نیروی کار مواجه هستند و از طرفی با بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی بدون مهارت روبرو هستیم که یک پارادوکسی را در حوزه اشتغال و بیکاری استان ایجاد کرده است.

او با اشاره به برنامه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: آنچه که از سوی مقام عالی وزارت مطرح شده ایجاد یک میلیون و هشتصد و پنجاه هزار شغل تا پایان سال آینده است.

فلاحتی ادامه داد: بخش قابل توجه ایجاد شغل در قالب تعاونی‌ها شکل می‌گیرد، به همین دلیل جایگاه تعاون خیلی قابل توجه است، وقتی سیاستگذاران و مسئولین کشور برنامه ریزی را انجام می‌دهند و براساس آن قرار است تحولی صورت بگیرد زیرمجموعه‌ها باید بر همان سبک و سیاق کار کنند که برای پیاده سازی این مسئله، انقلابی و جهادی باید کار کرد.

او با بیان اینکه تمامی حوزه‌های این اداره می‌توانند پیوست فرهنگی داشته باشند تصریح کرد: همه مدیریت‌ها این ظرفیت را دارند که در مسائل فرهنگی و اجتماعی سهیم باشند چرا که مواد قانونی آن هم در قانون کار مطرح شده است.

این مسئول با تاکید بر جدی گرفته شدن مسائل فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در حوزه کارگری گفت: با تقویت، برنامه ریزی و خلاقیت در مدیریت اجتماعی می‌توان از نیروی کار صیانت کرد و نشاط اجتماعی به آن‌ها بخشید و از طرفی وقتی نیروی کار با نشاط داشته باشیم حجم پرونده‌های شکایات نیز کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار