یک تصویرگر علمی چهره یک زن ثروتمند عصر برنز را به صورت دیجیتالی، در محل موسوم به La Almoloya بازسازی کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از livescience، چهره یک زن ثروتمند در «عصر برنز» کشور اسپانیا که با یک دیادم نقره دفن شده بود، به وسیله سیستم‌های دیجیتالی بازسازی شده و او را با حالتی آرام و گوشواره‌های حلقه‌ای بزرگ آویزان نشان می‌دهد. در اوایل سال جاری، محققان اعلام کردند که بقایای یک زن و مرد را با هم در یک گلدان سرامیکی بزرگ که در یک قصر باستانی دفن شده بود، کشف کردند. اکنون، با استفاده از جمجمه و جواهرات دفن شده، یک تصویرگر علمی به صورت دیجیتالی چهره این زن را در محل موسوم به La Almoloya را بازسازی کرده است.

کشف استخوان های زن ثروتمند عصر برنز و همسرش

از زمانی که باستان شناسان دفن او را در سال ۲۰۱۴ کشف کردند، هویت این زن هیجان دانشمندان را برانگیخته است. اشیای مجلل همراه او از جمله سنگ شکن، گردنبند‌های مهره‌دار، حلقه‌های نقره‌کاری شده، دستبندها، مدل‌های موی مارپیچ و گوشواره‌هایی هستند که با او دفن شده‌اتد. محققان به Live Science گفته‌اند ظرف نوشیدنی و کاسه‌ی نقره‌ای، از کالا‌های ارزشمندی هستند که با همسر این زن دفن شده‌اند. محققان معتقدند، ثروت این زن نشان می‌دهد که این او قدرت و ثروت بیشتری نسبت به همسر خود داشته است، به ویژه اینکه زن بیشتر از همسرش عمر کرده و با کالا‌های گرانبها تری دفن شده است.

بازسازی دیجتالی 12 چهره

قبل از هر بازسازی مجازی، انسان شناسان اسکلت متوفی را تمیز، تثبیت و مطالعه می‌کنند تا جنسیت، طول عمر، سلامت عمومی و سایر خصوصیات فرد را تعیین کنند. این زن عصر برنز بین ۲۵ تا ۳۰ سالگی فوت کرده است و چندین بیماری مادرزادی از جمله مهره گردن و دنده از دست رفته داشته است. کریستینا ریهوته هرادا، استاد باستان شناسی دانشگاه بارسلون، بخش‌های اسکلتی گم شده را با بالاترین دقت ممکن و بدون آسیب رساندن به آن برجسته می‌کند. همچنین به لطف اسکن لیزری سه بعدی جواهرات، توانسته است ظاهر درخشان و خیره کننده این زن را نشان دهد.

در ادامه ویدئویی از شیوه بازسازی دیجیتالی چهره مشاهده می کنید:


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.