رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی گفت: هم اینک ۲۹ نفر از مبتلایان به کرونا در استان از دستگاه ونتیلاتور استفاده می‌کنند که کمترین رقم طی ۱۱۰ روز اخیر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی احمد آقاپور رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی گفت: از نیمه‌های مرداد امسال، وقوع موج پنجم شیوع کرونا در آذربایجان غربی موجب شد تا آمار‌های ابتلا، بستری، فوتی، بستری شدگان در بخش‌های آی سی یو و استفاده کنندگان از ونتیلاتور به صورت روزافزون بیشتر شود، ولی طی هفته‌های اخیر، این روند نزولی بوده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۶۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در آذربایجان غربی، در بخش آی سی یو بستری هستند که در این خصوص نیز شاهد کاهش حدود ۶۰ نفری نسبت به اواخر آبان هستیم.

وی با اشاره به ابتلای ۲۹۴ نفر به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان، اظهار کرد: از این تعداد ۱۱۰ نفر در مراکز درمانی بستری شده اند.

رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی بیان کرد: در حال حاضر ۶۲۸ نفر به خاطر سندرم حاد تنفسی در استان بستری هستند که نسبت به آخر آبان، ۱۱۳ نفر کمتر است.

آقاپور با اشاره به فوت ۶ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان‌غربی از جمله ۲ نفر در ارومیه افزود: کل فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به هفت هزار و ۱۳۰ نفر رسید که ۵۴ نفر بیشتر از روز آخر آبان است.

تاکنون بیش از ۳۱۹ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده اند که ۹ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.