با افزایش تنش‌ها در مسئله اوکراین، انگلیس خواستار تقویت همکاری با شرکای خود در قطب شمال شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس در مقاله‌ای که برای دیلی میل نوشت، اعلام کرد: «انگلیس قصد دارد در بحبوحه تنش روابط با روسیه، همکاری در قطب شمال را با کانادا و سایر کشور‌ها افزایش دهد.»

تراس اضافه کرد: «ما با شرکای خود بیشتر و سریعتر پیش می‌رویم؛ درست همانند شراکتمان در توافق آکوس. ما می‌خواهیم همکاری با کشور‌هایی مانند کانادا را برای پوشش مناطقی از قطب شمال عمیق‌تر کنیم.»

به گفته وزیر خارجه  انگلیس، این تصمیم در شرایطی اتخاذ شده است که گفته می‌شود نیرو‌های مسلح روسیه در خط تماس با اوکراین مستقر هستند.

تراس در این مقاله اشاره می‌کند: «ما همراه با متحدان خود در ناتو، تصریح می‌کنیم که هرگونه تهاجم روسیه به اوکراین یک اشتباه استراتژیک بزرگ خواهد بود. انگلیس آماده است تا از تمام اهرم‌های دیپلماتیک و اقتصادی خود برای جلوگیری از چنین نتیجه‌ای استفاده و هزینه‌های زیادی را به روسیه تحمیل کند.»

این در حالی است که مسکو بار‌ها اعلام کرده است که قصد ندارد به اوکراین حمله کند و خاطرنشان کرده که کی‌یف است که نیرو‌های مسلح خود را به خط می‌کشاند.

در ماه نوامبر، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که تعدادی از کشور‌ها در تلاش هستند تا اختلافات خود را به قطب شمال بیاورند، که این امر همکاری در منطقه را تقویت نمی‌کند. این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که مسیر دریای شمال از سوی روسیه و مطابق با تمام استاندارد‌های بین المللی کنترل می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
مگه قرار نبود قطبا غیر نظامی و غیر مسکونی باشن
آخرین اخبار